FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Folk skapar ju företag för tjäna pengar samt göra saker av eget intresse. Alla har ju mål tjäna pengar. Kanske inte som mål att sälja direkt men ändå mål att tjäna pengar.
Dock kanske inte så vanligt ha som stsrtmål att sälja bolaget |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Patrikweb: Det du säger är inte helt sant om att skapa företag för att tjäna pengar och göra saker av egenintresse. En del sladdar in på företagandet av en slump, jag till exempel. Åtminstone var så fallet för mitt första företag.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Eller skriva böcker om att hur man tjänar pengar är ju också ganska bra bransch.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Var det därför de startade företaget alltså? Att sälja det och bli rika? Fokus på att bygga så högt säljbart värde hela tiden på den resan?
Det är inget konstigt att sälja fina bolag och bli rik så, det har jag inte påstått att det inte går. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jodå, det är nog många som bygger företag för exit, speciellt nu när Schibsted och Bonnier vill ha en kaka av hela svenska marknaden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ja, det tror jag med. Men jag har fortfarande inte träffat en enda entreprenör som haft detta som sin primära plan och motivation för att starta företag... och sedan lyckats med det.
Känner många som gjort exit dock, de har dock inte startat företag med det som mål. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kanske är det så att det finns där som en liten kittlande tanke hos de flesta av oss entrepenörd:ar, men jag tror att om man verkligen bara är ute efter att tjäna pengar så finns det andra branscher där det är mycket lättare att tjäna pengar idag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Kolla på Patrikweb, jobbar inte allt för mycket ändå hovar han storkovan.
Lever lyxliv på Malta och reser jorden runt! Gäller bara ha anställda som genererar mer pengar än vad dom kostar, det är ett bra mål. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
||