Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hallon.se vägrar skicka ut ett kvitto på köp???

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-12-04, 11:47 #1
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 607
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 607
Standard Hallon.se vägrar skicka ut ett kvitto på köp???

Beställde ett mobiltbredband kontanktkort från Operatören hallon.se (Operatören 3) och kostnaden för detta är 149kr inkl 20gb surf för en månad. Under beställningen så fick jag inte ens chansen att skriva ut ett kvitto på köpet, så jag antog att dom skulle skicka ut kvittot med SIM kortet några dagar senare. När jag väl fick sim kortet så låg det ett kvitto i kuvertet, men med ett kostnad på 0kr.

Jag har mailat med deras kundtjänst nu ett par gånger för att få ett kvittot på mitt köp på 149kr utan resultat. Har bifogat med mail historiken med dem här nedan. Är det ens tillåtet att göra såhär? Eller gör Operatören rätt och inte skickar med ett kvitto på köpet?





From: "Phat^Trance" <XXXXXX>
To: "hallon kundservice/XXXXXXXXXXX" <[email protected]>
Subject: Re: Fråga till kundservice


Hej!

Ni har ju fortfarande debiterat mig på 149kr från mitt konto för betalningen av SIM kortet / Påfyllningen / Tjänsten eller vad ni nu vill kalla det för. Och jag behöver fortfarande ha ett kvitto på att ni dragit detta.

Att sedan med själva sim kortet skicka ett kvitto där kostnaden är "0kr" är inte ett giltigt kvitto. Om det verkligen har kostat mig 0kr varför har ni i över huvud taget dragit 149kr från mitt visa kort?

Ha en bra dag





-------- Original Message --------
"hallon kundservice/XXXXXXXXXXX" <[email protected]>
Subject: Re: Fråga till kundservice


Hej,

tack för ditt svar.



Eftersom du har kontantkort så är det ingen kostnad på simkoret. Då vi inte kan debitera dig.



Jag önskar dig en trevlig dag.



Med vänliga hälsningar,

XXXXXXX | www.hallon.se | [email protected]



From: "Phat^Trance" <XXXXXX>
To: "hallon kundservice/XXXXXXXXXXX" <[email protected]>
Subject: Re: Fråga till kundservice

*En massa info här om mitt ordernr osv*

Står inget om telnr på kvittot, men ICC nr är 8946071xxxxxxxx










From: "hallon kundservice/XXXXXXXXXXX" <[email protected]>
Subject: Re: Fråga till kundservice
>
> Hej,
>
> tack för ditt mejl.
>
>
> Vänligen inkom med personnummer och vilket/vilka nummer det gäller så tittar vi närmare på det.
>
>
>
> Jag önskar dig en trevlig dag.
>

>
>
>
From: "Phat^Trance" <XXXXXX>
To: "hallon kundservice/XXXXXXXXXXX" <[email protected]>
Subject: Re: Fråga till kundservice
>
> Hej Igen!
>
> Jag behöver ha ett kvitto eller liknande på att jag har betalat 149kr till er (som ni dragit ut via mitt kort). Detta behöver jag visa till min chef.
> Kvittot som jag fick med SIM kortet visar "0kr"
>
>
>
>
>
>
>
> On 2014-12-03 16:43, "hallon kundservice/" wrote:
>>
>> Hej,
>>
>> tack för ditt mejl.
>>
>>
>>
>> Vi gör inget kvitto på kostnaden av simkortet då det kommer på detaljspecifikationen månaden efter.
>>
>>
>>
>> Jag önskar dig en trevlig dag.
>>
>>
>>
>> Med vänliga hälsningar,
>>

>>
>>
>>

>> From: [email protected]
>> Sent: Mon Dec 1 20:43:34 UTC+0100 2014
>> To: [email protected]
>> Subject: Fråga till kundservice
>>
>> Hej! Beställde ett nytt simkort och fick kortet idag. Jag behöver även få ett kvitto på köpet där det står hur mycket jag betalat för kortet samt hur mycket momsen går på.
>>
*en massa info om ordern*
phattrance är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-04, 13:03 #2
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Hallon har jag endast dåliga erfarenheter av. Jag ville testa dem i somras och beställde ett abbonemang som jag skulle få testa gratis under en månad. Då jag fick ett simkort som inte passade min telefon (my bad) så beställde jag ett nytt.

Efter lite testande så insåg jag att Telia fortfarande var bättre för mig och ville stänga mitt konto. Efter en enorm mängd mail och chattar så hade Hallon stängt mitt konto - efter att jag fått betalningspåminnelse för något jag trodde var avslutat. Efter några veckor var det dags igen då det visade sig att Hallon endast stängt av det ena kortet vilket gjorde att kontot fortsatte kosta pengar. Helt sjukt omständigt och ingen lustig upplevelse.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-04, 13:46 #3
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Det är väl så Tre jobbar. Beställde förut mobilt bredband "på prov" efter kontakt med säljare. Men när paketet kom var det ett vanligt abonnemang med 2 veckors ångertid, betydligt jobbigare att säga upp.
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-04, 14:04 #4
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Oavsett om du har rätt eller inte vad ska du göra? Driva rättsprocess för dom för få ett kvitto på 149? För du lär inte få betalt för din tid.

Och dina mail redan lär ha kostat långt över 149.

Men ofta när man beställer eller kör påfyllning på nätet brukar man få kvitto eller betalningsbekräftelse online.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-04, 14:30 #5
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 607
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 607
Telenor gjorde något liknande för ett tag sedan (tog bort momsen från räkningen ifall du är privatperson: http://www.driva-eget.se/nyheter/ska...enors-agerande )
phattrance är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-04, 14:31 #6
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 607
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 607
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Oavsett om du har rätt eller inte vad ska du göra? Driva rättsprocess för dom för få ett kvitto på 149? För du lär inte få betalt för din tid.

Och dina mail redan lär ha kostat långt över 149.

Men ofta när man beställer eller kör påfyllning på nätet brukar man få kvitto eller betalningsbekräftelse online.
Näh det tänker jag inte göra, bara en princip sak nu. Har kontaktat Konsumentföreningen nu och väntar på svar.

PS: Jobbar man en timme om dagen så har man gott om tid lurka runt
phattrance är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-04, 14:32 #7
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av phattrance Visa inlägg
Telenor gjorde något liknande för ett tag sedan (tog bort momsen från räkningen ifall du är privatperson: http://www.driva-eget.se/nyheter/ska...enors-agerande )
Fast då kan dom hävda att kunden bryter emot avtalet genom använda ett privat abb i ett företag.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-04, 14:41 #8
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 607
phattrance phattrance är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 607
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Fast då kan dom hävda att kunden bryter emot avtalet genom använda ett privat abb i ett företag.


Fast i det här fallet så är det ju att dom inte skriver på kvittot hur mycket jag betalat dem. Då jag betalat dem 149kr så vill jag ju ha ett kvitto där det står att jag betalat 149kr och inte "0kr". Om jag enligt dem betalat dem "0kr" så har dom ju i stort sett stulit 149kr från mig

hade detta varit USA så hade jag säkert kunna stämma dem för miljontals kr
phattrance är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-04, 22:53 #9
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Kan ha att göra med att du endast fört över pengar till kontantkortet och själva debiteringen sker när du använder det. Då bör ju själva banköverföringen räcka som verifikat.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-12-05, 01:27 #10
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Du kan alltid gå vägen via banken, bestrid betalningen och var väldigt tydlig med att bestridandet görs för att du inte får underlag från dem.

Troligen får du dock inget momskvitto, eftersom momsen inte "uppstår" på "värdeladdningen" utan vid användningen.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017