FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Beställde ett mobiltbredband kontanktkort från Operatören hallon.se (Operatören 3) och kostnaden för detta är 149kr inkl 20gb surf för en månad. Under beställningen så fick jag inte ens chansen att skriva ut ett kvitto på köpet, så jag antog att dom skulle skicka ut kvittot med SIM kortet några dagar senare. När jag väl fick sim kortet så låg det ett kvitto i kuvertet, men med ett kostnad på 0kr.
Jag har mailat med deras kundtjänst nu ett par gånger för att få ett kvittot på mitt köp på 149kr utan resultat. Har bifogat med mail historiken med dem här nedan. Är det ens tillåtet att göra såhär? Eller gör Operatören rätt och inte skickar med ett kvitto på köpet? From: "Phat^Trance" <XXXXXX> To: "hallon kundservice/XXXXXXXXXXX" <[email protected]> Subject: Re: Fråga till kundservice Hej! Ni har ju fortfarande debiterat mig på 149kr från mitt konto för betalningen av SIM kortet / Påfyllningen / Tjänsten eller vad ni nu vill kalla det för. Och jag behöver fortfarande ha ett kvitto på att ni dragit detta. Att sedan med själva sim kortet skicka ett kvitto där kostnaden är "0kr" är inte ett giltigt kvitto. Om det verkligen har kostat mig 0kr varför har ni i över huvud taget dragit 149kr från mitt visa kort? Ha en bra dag -------- Original Message -------- "hallon kundservice/XXXXXXXXXXX" <[email protected]> Subject: Re: Fråga till kundservice Hej, tack för ditt svar. Eftersom du har kontantkort så är det ingen kostnad på simkoret. Då vi inte kan debitera dig. Jag önskar dig en trevlig dag. Med vänliga hälsningar, XXXXXXX | www.hallon.se | [email protected] From: "Phat^Trance" <XXXXXX> To: "hallon kundservice/XXXXXXXXXXX" <[email protected]> Subject: Re: Fråga till kundservice *En massa info här om mitt ordernr osv* Står inget om telnr på kvittot, men ICC nr är 8946071xxxxxxxx From: "hallon kundservice/XXXXXXXXXXX" <[email protected]> Subject: Re: Fråga till kundservice > > Hej, > > tack för ditt mejl. > > > Vänligen inkom med personnummer och vilket/vilka nummer det gäller så tittar vi närmare på det. > > > > Jag önskar dig en trevlig dag. > > > > From: "Phat^Trance" <XXXXXX> To: "hallon kundservice/XXXXXXXXXXX" <[email protected]> Subject: Re: Fråga till kundservice > > Hej Igen! > > Jag behöver ha ett kvitto eller liknande på att jag har betalat 149kr till er (som ni dragit ut via mitt kort). Detta behöver jag visa till min chef. > Kvittot som jag fick med SIM kortet visar "0kr" > > > > > > > > On 2014-12-03 16:43, "hallon kundservice/" wrote: >> >> Hej, >> >> tack för ditt mejl. >> >> >> >> Vi gör inget kvitto på kostnaden av simkortet då det kommer på detaljspecifikationen månaden efter. >> >> >> >> Jag önskar dig en trevlig dag. >> >> >> >> Med vänliga hälsningar, >> >> >> >> >> From: [email protected] >> Sent: Mon Dec 1 20:43:34 UTC+0100 2014 >> To: [email protected] >> Subject: Fråga till kundservice >> >> Hej! Beställde ett nytt simkort och fick kortet idag. Jag behöver även få ett kvitto på köpet där det står hur mycket jag betalat för kortet samt hur mycket momsen går på. >> *en massa info om ordern* |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hallon har jag endast dåliga erfarenheter av. Jag ville testa dem i somras och beställde ett abbonemang som jag skulle få testa gratis under en månad. Då jag fick ett simkort som inte passade min telefon (my bad) så beställde jag ett nytt.
Efter lite testande så insåg jag att Telia fortfarande var bättre för mig och ville stänga mitt konto. Efter en enorm mängd mail och chattar så hade Hallon stängt mitt konto - efter att jag fått betalningspåminnelse för något jag trodde var avslutat. Efter några veckor var det dags igen då det visade sig att Hallon endast stängt av det ena kortet vilket gjorde att kontot fortsatte kosta pengar. Helt sjukt omständigt och ingen lustig upplevelse. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är väl så Tre jobbar. Beställde förut mobilt bredband "på prov" efter kontakt med säljare. Men när paketet kom var det ett vanligt abonnemang med 2 veckors ångertid, betydligt jobbigare att säga upp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Oavsett om du har rätt eller inte vad ska du göra? Driva rättsprocess för dom för få ett kvitto på 149? För du lär inte få betalt för din tid.
Och dina mail redan lär ha kostat långt över 149. Men ofta när man beställer eller kör påfyllning på nätet brukar man få kvitto eller betalningsbekräftelse online. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Telenor gjorde något liknande för ett tag sedan (tog bort momsen från räkningen ifall du är privatperson: http://www.driva-eget.se/nyheter/ska...enors-agerande )
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
PS: Jobbar man en timme om dagen så har man gott om tid lurka runt ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Fast i det här fallet så är det ju att dom inte skriver på kvittot hur mycket jag betalat dem. Då jag betalat dem 149kr så vill jag ju ha ett kvitto där det står att jag betalat 149kr och inte "0kr". Om jag enligt dem betalat dem "0kr" så har dom ju i stort sett stulit 149kr från mig ![]() hade detta varit USA så hade jag säkert kunna stämma dem för miljontals kr ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Kan ha att göra med att du endast fört över pengar till kontantkortet och själva debiteringen sker när du använder det. Då bör ju själva banköverföringen räcka som verifikat.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Du kan alltid gå vägen via banken, bestrid betalningen och var väldigt tydlig med att bestridandet görs för att du inte får underlag från dem.
Troligen får du dock inget momskvitto, eftersom momsen inte "uppstår" på "värdeladdningen" utan vid användningen. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|