Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Egensajt kortbetalning

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-11-25, 22:29 #11
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
3D rutan kommer inte upp som den ska, felet ser ut att ligga hos dibs och paypal ska vi lösa så snart det går! Betalningar via paypal fungerar dock till runt 80% och vi vet inte exakt varför, men vi tror det kan vara att paypal kör windows-1252 och inte UTF-8 teckenkodning.

laststory: Vi kommer att pricka av manuellt de betalningar som gått igenom på paypal men som inte bockar av automatiskt att fakturan är betald korrekt.

Senast redigerad av Danielos den 2014-11-25 klockan 22:43
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-26, 11:13 #12
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
En update! Nu ska paypal fungera och är satt att använda UTF8 samt kreditkort ska också fungera nu med 3D! dibs hade gjort 2 viktiga ändringar utan att meddela det.

Senast redigerad av Danielos den 2014-11-26 klockan 11:15
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-26, 21:07 #13
OnlyMe OnlyMe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 338
OnlyMe OnlyMe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 338
Måste återigen berömma egensajt.se och Danielos, har fått support utöver det vanliga, när den nya kontrollpanelen kommer får det definitivt bli ett webbhotellskonto där!
Känner att jag måste skriva då det är så mycket negativt bland webbhotellen men att det ibland dyker upp guldkorn och det måste premieras så andra får vetskap liksom nu.
Mvh
OnlyMe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-11-26, 21:51 #14
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Vi försöker alltid göra så gott vi kan, och det var roligt att höra OnlyMe! Vi kommer skicka fortlöpande information till befintliga kunder hur arbetet går med den nya kontrollpanelen så du kan följa med i utvecklingen och vilket som är det beräknade lanseringsdatumet!
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-10, 15:25 #15
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Vi försöker alltid göra så gott vi kan, och det var roligt att höra OnlyMe! Vi kommer skicka fortlöpande information till befintliga kunder hur arbetet går med den nya kontrollpanelen så du kan följa med i utvecklingen och vilket som är det beräknade lanseringsdatumet!
Ser fram emot ny kontrollpanel, om jag är kvar då. Inte mycket som fungerar i dagens kontrollpanel och supporten verkar inte svara på de öppettider som finns utsatt. Tråkigt om ens sajt ska vara icke fungerande en hel helg..
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-10, 21:24 #16
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Hej Maccke! Vi svarar på de öppettider som finns utsatt, idag hade vi öppet från 11:00-14:00 och jag ser att du skickade en fråga kl. 13 idag, och vi svarar inom 1-2 timmar normalt sett. Och vår kontrollpanel fungerar, även om det kan vara svårt att förstå vissa saker. Jag ser att vårt säkerhetsskydd slår till på din sajt, och jag kommer svara dig med en ticket inom kort!

Senast redigerad av Danielos den 2015-01-10 klockan 21:39
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-10, 23:12 #17
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Hej Maccke! Vi svarar på de öppettider som finns utsatt, idag hade vi öppet från 11:00-14:00 och jag ser att du skickade en fråga kl. 13 idag, och vi svarar inom 1-2 timmar normalt sett. Och vår kontrollpanel fungerar, även om det kan vara svårt att förstå vissa saker. Jag ser att vårt säkerhetsskydd slår till på din sajt, och jag kommer svara dig med en ticket inom kort!
Hej Danielos,
Första svaret fick jag kl 20.31 idag. Hade lite problem med att skicka saker via kontrollpanelen samt med login, så fick använda email.

Tack för svar utanför supporttiderna och att problemet kunde lösas så här sent på kvällen. En säkerhetsgrej / spamfilter som gjorde att sajten ej fungerade, men det löstes snabbt när Danielos var tillbaka. Så är positivt inställd till EgenSajt.se igen
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-13, 11:06 #18
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
Jag hade problem under december, ringde in och ingenting hände, ingen visste något. Så registrerade mina domäner hos en annan aktör.
MKÖ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-13, 14:57 #19
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av MKÖ Visa inlägg
Jag hade problem under december, ringde in och ingenting hände, ingen visste något. Så registrerade mina domäner hos en annan aktör.
Det framgår att betalning med kreditkort misslyckades, och detta berodde på vår leverantör DIBS och /eller din bank. Ingen av våra anställda kommer ihåg något samtal från dig, men enligt ticketsystemet så ber vi dig försöka igen, och då svarar du att du redan har försökt och valt annan leverantör, men att att du ringde in och att ingen visste något känner vi inte igen.

Men jag beklagar problemen vi haft med tidigare med dibs, som numera inte har inträffat sedan dessa problem.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-13, 15:18 #20
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 513
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Det framgår att betalning med kreditkort misslyckades, och detta berodde på vår leverantör DIBS och /eller din bank. Ingen av våra anställda kommer ihåg något samtal från dig, men enligt ticketsystemet så ber vi dig försöka igen, och då svarar du att du redan har försökt och valt annan leverantör, men att att du ringde in och att ingen visste något känner vi inte igen.

Men jag beklagar problemen vi haft med tidigare med dibs, som numera inte har inträffat sedan dessa problem.
Hej, 12 gånger (enligt min mail) försökte jag betala men det gick inte och fick tillbaka ett mail med "Vi kunde inte debitera ditt kreditkort automatiskt.
Fakturadatum: 2014-12-08"

Skrev till Er: Hej, kan ni återkomma när det går att betala detta? Tråkigt som förstagångsanvändare av Er att det inte ens går att betala, pengar finns på kontot och kortet är aktivt.

Jag fick inget svar så jag ringde Er och ingen visste något. Vill inte svartmåla, bara påpeka.
MKÖ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017