FAQ |
Kalender |
![]() |
#71 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vi har en funktion som vi använder internt, men vi jobbar på att få den till att gå live för alla. Om du har något du vill ha in via bulk kan jag fixa det åt dig
![]() Senast redigerad av Frebjo den 2015-03-12 klockan 13:44 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Vad gäller domäner med svenska tecken så tycks ert system inte kunna hantera det speciellt bra. Ex: vägval.se som jag har registrerat. Medan vagval.se har propagerat ok så ser jag på billing.missdomain.se att t.ex. fälten för namnservrar fortfarande är tomt trots att jag så sent som igår ändrade till mina egna. Domän registrerades för flera dagar sedan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag kikade igenom båda domänerna nu och dom pekar rätt mot nya Namnservrar. Du får gärna maila mig direkt på [email protected] istället om det är några fler så kan jag kolla dom. Vi gjorde i torsdags en uppdatering på vår Kundzon så att NS uppdateras korrekt då vi såg att vissa fall så gjordes inte det. Mvh, Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Men om du nu skulle till exempel skriva in NS igen där så kommer det sparas och synas som det ska. Jag kollade även din domän och den pekar mot rätt namnservrar om man kollar direkt mot IIS: https://www.iis.se/domaner/free/whois/ Här är ett utdrag från Whois: state: active domain: xn--vgval-gra.se (vägval.se) nserver: ns4.linode.com nserver: ns3.linode.com nserver: ns2.linode.com nserver: ns1.linode.com Om du har några andra domäner du är osäker på så får du gärna maila mig direkt på [email protected] då jag svarar där snabbare, men jag sitter och går igenom hela ditt konto nu för att se om jag hittar någon annan domän som mot förmodan skulle peka fel. Senast redigerad av Frebjo den 2015-03-14 klockan 10:48 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
|
|||
Medlem
|
Tusen tack för snabba svar, men när domänen fortfarande 5 dagar efter registreringen ännu inte propagerar rätt (ja det fungerar fortfarande inte!), så tror jag inte att det är en korrekt felbeskrivning.
Inte minst med tanke på att andra domäner som registrerades (utan svenska tecken) vid samma tillfälle propagerar ok. Vad som står iis.se är ju en sak men det är någonting som inte är som det ska vara. Kolla gärna: https://www.whatsmydns.net/#A/xn--vgval-gra.se https://www.whatsmydns.net/#NS/xn--vgval-gra.se Så har det sett ut de 3 senaste dagarna! Jag har flera svenska domännamn som jag har registrerat hos Loopia och Binero, och liknande fördröjning brukar inte dyka upp. FYI, ns syns fortfarande inte i missdomain.se-kundzon-hantera domäner. Dessutom tycks den femte ns raden alltid falla bort. Jag har faktiskt angett ns5.linode.com också. Mvh, Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej igen,
Jag har mailat dig direkt i ditt ärende hos vår kundtjänst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej när ska ni lösa buggen som gör att domäner som är upptagna går att köpa?
Har hänt både mig och min vän. Tack. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Ha en fin kväll och glad midsommar! Senast redigerad av Frebjo den 2015-06-18 klockan 23:09 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
|
|||
Medlem
|
Har det blivit sämre tryck på Miss domain?
Listan över senaste bud har inte rört sig på cirka en vecka: seorankhigher.com 1095 kr applikationsutvecklare.se 1787 kr å.tv 110 kr Qvbx.com 904 kr doob.nu 115 kr stockholmlimousine.se 10010 kr bloggsida.se 10020 kr jobbguide.nu 2104 kr ragg.nu 283 kr u.domains 9461 kr Hänger folk på andra ställen? Typ Sedo, tradera? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|