FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Köpte en klocka från en svensk sida för någon månad sedan. I produktbeskrivningen så står det att klockans armband är av "svart stål". Nu i efterhand kan jag tycka att det hela låter lite knepigt men då valde jag att lita på deras produktbeskrivning samt det svar jag fick från deras support i telefon, vilket var att det INTE var gummi.
När jag fick klockan så märkte jag dock direkt att det visst rörde sig om gummi och inte något svart stål som utlovats. Då jag visste att klockan inte skulle passa min arm så hade jag förbokat en tid för att förkorta kedjan samma dag jag mottog klockan, denna förkortning ägde så även rum men alla delar sparades i befintligt skick så det är enkelt att ändra tillbaka. Affären tog då väldigt hastigt bort skyddsplatsen på ovansidan av klockan. Efter det så tog jag på mig klockan och använde den samma dag, men inget mer och enbart i hemmet. Jag kontaktade deras support och påtalade skillnaden mellan verkligheten och deras produktbeskrivning och de fixade en retursedel och sa att jag kunde skicka tillbaka klockan så skulle de annullera fakturan. Fick dock nyss en påminnelsefaktura från dem där de kräver betalning inom 8 dagar, annars skulle det lämnas till inkasso. Efter att ha mailat dem om detta så fick jag svaret att de ej kan ta emot klockan då kedjan kortats samt att "de ansåg den såg använd ut". Jag nekar ej detta, men det röde sig om någon timmes användande av klockan samma dag jag mottog den.. Jag undrar nu - Och är fullt medveten om att många av er här inne är E-handlare - Om jag är skyldig att betala eller om jag kan häva detta? Skall kontakta ARN och KV men tänkte fråga er med. |
|||
![]() |
![]() |
|
|