FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sorry, den gick inte den heller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Så rika kan åka till dom bästa länderna utan köer och få dom bästa vården som finns i världen. Även rika kan köpa sig organ om dom behöver, och få nytt organ flera år före vanligt folk. Så väldigt mycket pengar ger dig ändå betydligt större chans vid allvarlig sjukvård, och mindre allvarlig sjukdom slipper du trängas i några boskapsklass köer på vanliga sjukhus utan kan gå direkt till privat vård utan någon kö. Sist jag var på privatsjukhus för ta en CT röntgen över huvudet så tog det 30 min sedan jag gick in från dörren tills jag träffat läkare, gjort röntgen och även fått resultatet. Där kan man prata om effektiv vård. Sedan fick jag även en fin CD över alla röntgen bilder som jag kan ta till annat sjukhus om jag inte litar på deras utlåtande. I Sverige får folk sitta flertal timmar på akuten istället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Saknar man empati, respekt och förståelse för andra människor (eller andra djur) så kanske man inte ska förvänta sig så mycket annat.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Det folk inte fattar är att staten inte har några egna pengar i grunden, enda pengarna staten kan anses äga själva är utdelningar från statligt ägda bolag.
Så folk får fan sluta gnälla för dom får sämre skola och sjukvård, när folk väljer att stor del av pengar ska gå till bistånd, flyktingar och bidrag. Ska man samtidigt satsa mycket mer pengar på försvar så räkna med få ännu sämre av övriga saker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
patrikweb: Du förstod att det var ett abstrakt exempel va?
Den del "idioter" säg t.ex. att kärleken till sina barn är större än pengar. Sjukt va? Bättre att åka och "köpa" andra barn i något u-land där det är billigare än att föda upp egna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Fast hur menar du nu? Att dom som adopterar tänker mer på sig själva och kärleken till eget född barn skulle varit högre än ett adopterad? Nu vet jag inte hur det skulle bli billigare köpa ett barn än att föda, väldigt liten besparing. Skulle dock kunna tänka mig en kvinna med karriär inte har tid att föda och så. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vad har det med återinförd värnplikt att göra? Jag anser också att kärleken till min familj är långt mycket viktigare än att ha mycket resurser, detsamma gällande personlig frihet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det har att göra med att allt t.ex. frihet inte kan mätas i pengar och därför och därför kan man inte göra en ekonomisk kalkyl. Sen är det ju alltid skoj att trolla lite med patrikweb som tar allt bokstavlig och har väldigt svårt att se på saker på någon annat sätt än i pengar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|