FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har hittat en domän som innehåller exakta sökordet, ganska stor marknad i Sverige dock finns endast .BIZ ledigt.
Detta är bara ett exempel: "bröstförstoring.BIZ" eller borde jag hellre köra på typ "störrebröst.se" även om det skulle vara 8000 unika sökningar på just exakta sökordet jag vill ranka på och kanske 500 på "större bröst". Jag vet självklart att det går att ranka alla domäner på alla sökord men har självklart märkt att domäner med det exakta sökordet rankar bättre, dock har jag ingen större erfarenhet av just .BIZ. Svårt det här med tanke på .BIZ har ett rykte av att vara lite spammig, ska dock endast användas som affiliate shop av ett 20 tal produkter. Era tankar? Tack. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Eller borde jag helt överge tanken på en .BIZ och istället satsa på en av de nya gTLD domäner. Kanske .TIPS eller .GUIDE som kan passa bra, någon som har erfarenhet av dessa domänerna. Någon som lyckats ranka dessa i Svenska Google?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag skulle välja bort .biz alla dagar i veckan och ta .se/.nu med ett annat ord.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Lånar tråden. Hur bra rankar exakt sökord .EU för svenska Google?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
lazat, har bifogat ett screenshot gällande .eu (finns inget som hindrar en från att ligga på position #1 i serpen). |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|