FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan!
Håller på med ett projekt, nu har jag fastnat på designen en bit. Först & Främst vill jag veta om designen fungerar korrekt i er webbläsare? Men huvudfrågan är om jag borde minska loggan där det står "Royals" eller låta den lika stor? Om jag minskar den hade jag tänkt något i form av 860 x 200. Vad tycker ni? Några andra åsikter? Länk: www.royals.se/rl/ Tacksam för snabba svar! Senast redigerad av extra-c den 2014-10-14 klockan 00:41 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Ser ut som att den fungerar korrekt i Chrome på OS X Mavericks.
Rent designmässigt tror jag dock tyvärr att du är lite fel ute om du vill ha en design som känns modern och fräsch i dag. Men ska man utgå från den nuvarande designen så kommer här ett par punkter: - Ökad padding på huvudkolumnen (Hej & Välkommen till Royals.se). Tycker det är snålt med utrymme för texten, framför allt i den vita boxen. - Knapparna i menyn till vänster borde vara klickbara hela vägen. Nu kommer det ett klapp mellan texten och pilen i cirkeln. - Utnyttja bredden mer. Surfar man på datorn finns det gott om utrymme kvar att använda. - FB-rutan till höger ser dels inte så bra ut men framför allt tar den upp onödig plats för att fylla förhållandevis lite funktion. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller absolut med dig nu när jag kliver tillbaka ett steg och kollar på webbsidan. Håller på med en ny design som jag länkar till när jag e klar för feedback!
Tackar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Liten "test-design" tänkte bara höra ifall någon vet om den är uppbyggd på rätt sätt? Kolla gärna i CSS filen. (www.royals.se/beta/custom.css).
Länk: www.royals.se/beta/index.php Fungerar den i er webbläsare? Några buggs? Tips? Innan jag fortsätter att utveckla designen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Bilden på royals.se ser väldigt härlig ut och försök få med någon färg på sidan. Just nu fanns det inte mycket att bedöma, men strukturen gillade jag bättre ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Har utvecklat sidan lite mer, lagt in färger med mera. Länk: http://royals.se/beta/index3.php |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Lite väl ljusa färger dock i förhållande till texten på knapparna. Uppe till höger bredvid kontakt kan du ha vad någon medlem skrivit eller någon som vill synas där. Sedan när man drar musen över loggan så flyttas bokstäverna. Skulle hellre se att skuggan bara kom dit och texten var på samma ställe. ![]() Annars väldigt bra! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tack för idén uppe till höger, ska se till så att det fixas också! Loggan är fixad nu så att inte bokstäverna flyttas! Här kommer den nya versionen: http://www.royals.se/beta/index4.php Även tacksam för mer feedback! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Bort med slidern. Skriker spam hela vägen ut genom min skärm här.
Dessutom passade den inte alls in :/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Då testar jag utan slidern!
Här kommer en uppdaterad version: http://royals.se/beta/index5.php Feedback på det? Tack! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|