FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Har fått ett "blint" bud på domänen V e N i C e punkt guide.
Budet var på 3 XXX$, frågan är nu om man ska ta det. Någonstans tror jag att jag kan få ett betydligt bättre bud framöver. Vad tror ni? Vad hade ni gjort? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag hade nog tagit det eller kontrat och accepterat hans motbud
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är helt klart ett bra bud men magkänslan säger nej... Svårt..
Var med om en annan episod som jag inte vill ska upprepas. Hade haft ett, tämligen dåligt, domännamn i 2,5 år, sålde det för 500 SEK. Hade naturligtvis glömt ta bort det från Afternic och dagen efter trillade det in ett bud om 1000$. Det var bara att bita i det sura äpplet, tacka nej och radera domänen... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ångra sig ska man aldrig göra. Säljer man så ska man vara nöjd med summan, gå vidare till nästa namn och aldrig vända sig om. Jag har två eller tre köp jag aldrig gjorde (femsiffriga i dollar), trots att jag visste att jag borde, som sedan har sålt för sexsiffrigt i dollar alla tre. Ser det som läxor (och brist på miljoner att investera).
Kommer du att utveckla detta namn med unikt content, lägga massa tid på det och ranka? Har du andra namn du hellre utvecklar? Det ger dig antagligen en mkt fin ROI i en extension som är sprillans ny. Visst, det är en jävligt bra GEO i en perfekt ändelse, men budet är också hyffsat bra. Kontra med $7k och acceptera hans motbud på 4.5k om du inte är särskild rätt att torska motparten? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tack för input! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag hade personligen sålt direkt (efter lite ytterligare förhandling om priset), men det är jag det.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ps. Om du har lust så berätta gärna hur det gick. Personligen är jag väldigt intresserad
![]()
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Bra domän och (i dagens läge) ett bra bud. Du måste ha fått en slutanvändare på kroken?
Personligen vet jag inte vad jag skulle göra med en geo.guide ännu det är svårt när marknaden är så purfärsk. Newyork.lease slutade på 400usd idag men då var det förmodligen ingen slutanvändare som bjöd det sista budet heller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det är lite synd att budet inte kom i ett senare skede så att man vetat vad man tog ställning till. Utvecklingen kan gå åt vilket håll som känns det som. Men det är samtidigt det som gör det spännande. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|