FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Angående Glesys så har jag över 2000 domäner där (mest kunder) som jag administrerar DNS genom. Jag sköter 99% genom deras API. Funkar perfekt. Använder de dock inte som registrar utan där tycker jag Loopia är helt klart bäst med deras snabba support, prepaid och att kunna förlänga många år i taget.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Appropå Glesys så var jag kund där innan och var alltid nöjd. Så gott som ingen nertid, snabb och trevlig support och enkelt att ha och göra med. Det är iofs några år sedan men det verkar ju på flera här som kvalitén består.
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Citat:
Har ni som använt Loopia som registrar haft problem med automatiska förnyelser, trippla fakturor, domäner som flyttats men ändå ligger kvar osv (Atomia)? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag tycker NameISP fungerar helt ok. Har du 1 000 domäner är det väl läge att diskutera och få anpassad prislista också.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack, känns dock som att de ligger på överpris jämfört mot alla andra på allt egentligen. Standardpriset har en ökad kostnad på 204000kr exklusive moms på 5 år för .se jämfört mot det billigaste alternativet. Har inte 1000 .se så har inte den förhandlingskraften ännu och .com etc kan de ju inte matcha någonsin.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Själv brukar jag föredra att mina leverantörer kan leva på sin tjänst och inte bara lägger ner den eller drar in på annat för att kunna hålla sitt låga pris. Men visst, jag hanterar heller inte tusentals domäner. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() ![]() Väl fungerande automatiserade system gör att man kan hålla nere priserna och fortfarande erbjuda högre kvalitet än de flesta dyrare leverantörer. Det förutsätter dock just att de är väl fungerande.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2014-10-04 klockan 15:13 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men visst om vi ska jämföra "leva på verksamhet". Binero omsatte 43 MSEK med ett resultat på 270.000 kr. City Network omsatte 27 MSEK med ett resultat på 598.000 kr Vi omsatte betydligt mindre men hade tre gånger större resultat än Binero.. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|