FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Targetprocess är allt du behöver. Bättre har jag inte hittat. Gratis för 5 användare också.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Visst behövs det lite mer smarta features vid 500 personer men bra separation i tasks och planering och prioritering av dess är bra för att göra även ensamarbetande mer effektiva. Och ska man klippa och klistra i excel för mindre workunits tröttnar nog de flesta rätt fort. Själv har jag aldrig använt något som känts bra i stora drag, men tycker Jira som används där jag jobbar nu är helt OK. Lite slött och träligt ibland men de viktiga funktionerna, även för större organisationer, finns där och deras storlek gör integrationerna och hela paketet enkelt att fixa.
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Säg inte så. Rekommendera inte Excel som verktyg för projektledning bara för att du själv inte har arbetat med/kan annat. Låt inte han göra samma misstag som du gör.
Till trådskaparen: - Asana för en enklare Todo-lista indelat i projekt/delmål med trevliga kortkommandon. Lagom för 1-5 personer. - Trello för att visuallisera dina projekt med delmål och delmål i olika "fack". - Targetprocess för att få "allt" i en och samma suit. - Jira för ett större utvecklingsprojekt där scrum/itil/agile står i fokus. Jag skulle nog prova Asana om jag vore du. Börja där. Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vi använder teamwork.com. Ganska smidigt ur min synvinkel, och min chef är milt sagt helt såld.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det används, men inte som "mainprogram" lite som att folk använder notepad men inte till viktiga dokument.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Har kört Asana någon vecka här nu. Vi är väl totalt 6-7 stycken men det är främst 3 av oss som håller i de flesta projekten eller behöver översikt rättare sagt. Testade de flesta som det tipsades om men Asana var det som kändes som det passade oss bäst. Dock inte sagt att det är smärtfritt, jag har själv inte problem med logiken eller att hitta men vissa här borta har problem att särskilja projekt och tasks, fråga mig inte varför.
Excel, jo tjena, då kan vi lika gärna förvirra oss med en whiteboard och post-its. Jag använder excel mycket, bl a för att diarieföra tid och liknande. Men att flera skulle ge sig på samma fil med den bristande datavanan som många lider av, nej tack. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
Har också kört Trello.com. Har funkat väldigt bra i de små projekt jag kört.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|