Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Idag kl 19 släpper Apple nyheter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-09-09, 21:06 #11
CotopaXi CotopaXi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
CotopaXi CotopaXi är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Inte något speciellt revolutionerande den här gången heller, äntligen har de fått in NFC i sina lurar så nu kanske dessa betalningsalternativ tar fart på alvar. Androidlurar har haft stöd för det i ett par år.

Klockan är ju inget nytt heller, samma sak som Pebble eller någon av Android Wear klockorna.

Sen kan man ju inte sticka under stolen med att de är bäst i världen på att skapa hype och marknadsföra sina produkter.
CotopaXi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-09, 21:06 #12
Tsarraz Tsarraz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2013
Tsarraz Tsarraz är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2013
Hoppas NFC slår igenom nu.
Tsarraz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-10, 07:13 #13
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Jag gillade både telefonen och klockan. Som vanligt är det alltid människor som känner att Apple inte presterar i vad de presenterar.

Det blir en 6a för mig, 6+ är alldeles för stor. Klockan var ju underbar dock är jag fundersam till batteritiden. Apple Pay kändes helt fantastiskt dock lär det ju dröja innan det börjar komma till Sverige, i vilken utsträckning det nu blir. Gillade dock att man kan använda det även vid onlineshopping.

Senast redigerad av htiawe den 2014-09-10 klockan 07:15 Anledning: Skickade för fort.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-10, 07:41 #14
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2011
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2011
En svärm kommer säga "Det här var ju inget nytt". Det är sant, men när Apple gör det som den spelare de är på marknaden av smartphones och "devices" så är det här det som möjliggör att deras ekosystem av Apple Pay slår igenom och gör att vi till slut kan slippa kreditkorten, eller iaf att ta fram dom ur en plånbok och istället ha allting digitals och signera det på ett "säkert sätt" (ser bra ut det som presenterades).

Jag skulle kunna tänka mig en iPhone 6, den är lagom och lär bli riktigt grym ihop med en klocka. En klocka som de smart nog inte bara la på iOS på utan skapade ett nytt OS med egen funktionalitet.

Och jag är inte en fan-boy av Apple. Långt ifrån, men vad de skapar är generellt bra. Men inte för alla, vissa vill ha lite mer lösa tyglar och inte så strikt OS och regler om vad man får eller får göra. Därav alltid föredrag Android. Men Android är oorganiserat, tyvärr. Pga för lite regler från början. Google har skärpt sig, men det eftersläpar.
Testar av den anledningen en Nokia 930 med Windows Phone 8.1 och är faktiskt riktigt imponerad över hur långt det kommit. Har haft haft 8.0 för 1.5 år sedan och det sög. Men detta börjar bli bra. Har alla appar jag behöver och allt fungerar som jag hade i min Android (såklart, vissa saker finns inte och är inte lika bra). men hoppas Windows Phone tar sig i kragen och släpper lite nytt snart. Men tills dess, så blir nästa telefon en iPhone 6 helt klart.
Johnny Viking är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-10, 07:45 #15
htiawes avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Jag vet inte hur mycket man kan begära av en telefon egentligen. Jag testade en Oneplus One i somras och fann inte att Android uppfyllde några av mina innersta önskningar utöver iPhonen samtidigt som jag kan känna att jag mycket väl skulle kunna använda en Android om de hade samma finish som jag tycker Apples produkter har.

Det känns lustigt att kritisera företag att inte komma med något nytt på ett sånt sätt som både Apple och Google får utstå. Som att jag skulle ställa mig upp och skrika "KOM MED NÅGOT NYTT" när Volvo tillkännager ännu en bilmodell liksom.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-10, 09:35 #16
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2007
Har WN som tidsfördriv

Väntar hellre på Nokia Lumia 1030. Iphone har ju inte ens optisk bilstabilisering.
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-10, 09:40 #17
cyrres avatar
cyrre cyrre är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2006
cyrre cyrre är inte uppkopplad
Medlem
cyrres avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Adestro Visa inlägg
Väntar hellre på Nokia Lumia 1030. Iphone har ju inte ens optisk bilstabilisering.
Iphone 6 Plus har det.

https://www.apple.com/se/iphone-6/ca...ight-gallery-5
cyrre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-10, 09:44 #18
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av cyrre Visa inlägg
Fantastiskt, 2-3 år efter mid-end/high-end Windows Phone och Androidlurar. Men givetvis kommer det vara helt revolutionerande när Apple presenterar det.

Edit: tänkte att eventet var ikväll.
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-10, 09:55 #19
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2007
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Stor hype kring hälsa/fitness.

Och lite extra kärleksförklaringar i klockan, tapp grejen som är någon form av vibrator som ska kännas mer som knack på handleden och ingen annan ska höra det. Man kan skicka sin hjärt puls till sin kära. Kanske kommer lite mer relevant hjärt appmonitor från sjukhusen för att monitorera gamlingar i hemmen som inte vill in på äldreboende etc.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-09-10, 10:23 #20
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2008
Väldigt oroväckande dock att de inte sa ett dyft om batteritiden hos Apple Watch. Jag misstänker starkt att det kommer vara en stor deal breaker om man måste ladda den varje dag såsom det blev för mig när jag läste om Moto 360 batteritid efter att ha väntat på den i minst 6 mån.
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017