FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej! Vad skulle ni säga att Reseforum.nu är värt? Vad jag vet gick domänen Reseforum.se för 100.000kr 2006.
Senast redigerad av Domaner den 2014-09-05 klockan 17:38 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Självklart beror det på om du hittar rätt köpare, men några faktorer: - Forum är inte lika hett nu som 2006, tyvärr. - Reseforum.org är den bästa tillgängliga domänen. - Ett plus att det finns en befintlig webbplats, även om innehållet är tunt. Hmm, med rätt köpare är nog inte 30.000 kronor (eller mer) omöjligt, men vill du sälja den snabbt (och inte har tur) tror jag snarare du kan räkna med runt 10.000 kr. Jag har inte haft tid att kika på motsvarande köp och det är naturligtvis en viktig faktor, så se detta som en gissning utifrån ofullständiga parametrar.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Beror nog mer om hur många dagliga unika besökare, hur många aktiva medlemmar och hur mycket inkomster per månad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Stort tack för alla er svar! =)
Fyll gärna på med fler. =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tror dessvärre intresset för domännamnet är väldigt lågt.
Dels så är forum påväg neråt. Det har varit så nu några år då mycket av kommunikationen har flyttat till andra platser. Det andra är att det finns etablerade konkurrent på .se/.com. Det tredje är att det är .NU. Inget direkt fel i det men när .se och .com är upptagna och dessutom är konkurrenter så blir din domän mer eller mindre värdelös. Mellan 3-4K från en domänspekulant skulle jag tippa på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
håller inte med om att forumfenomenet är omodernt men användandet koncetreras till färre större aktörer istället för hur det var för 10 år sedan.
dock då är forumdomäner "a dime a dozen" och utan utveckling så är t.o.m solida .com namn inte värda mer än några tusen dollar. Så en outvecklad .nu är nog inte värd så mkt. Dessutom så är konkurrensen stenhård på den här nischen :/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Bra att du la in den på Missdomain också... Jag tycker mig dock ana påtagligt färre försäljningar både där och på WN är för låt oss säga 4-5 år sedan. Delvis pga minskad aktivitet gissar jag.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tillägg:
Det effektivaste sättet att lyckas sälja är att vara aktiv, inte bara passiv. Mitt tips är att kontakta de med liknande webbplatser och URL:er och se om de kan tänkas stärka sitt varumärke genom att även äga en snarlik adress. Även en del stora aktörer i resebranschen kan tänkas vara intresserade att ha en klockren URL till ett forum där de dessutom kan passa på att marknadsföra sig själva. Jag får dagligen flera mejl från privatpersoner och registrars (!) som undrar om jag vill köpa deras domäner, eftersom jag har liknande URL:er i min ägo. Bara idag har jag fått två, beträffande New York och Credit-domäner.
![]() |
Svara |
|
|