FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu vet jag inte om jag postar rätt men jag hoppas det.
Det är så att för en tid sedan såg jag att en hemsida jag följt under en längre tid hade lagt ner. Jag tog då kontakt med ägaren till hemsidan och frågade om jag kunde få köpa innehållet på hemsidan plus domännamnet då jag håller på att bygga upp en sida om samma ämne. Så långt gick allt bra och vi kom överens om ett pris som skulle sättas in på hans bankkonto och sedan skulle innehåll plus bilder skickas till mig. Jag satte in pengarna och fick höra av honom att han skickat allting som överenskommet på ett USB då det var många bilder. Ja jag har inte sett röken av någonting och efter kontakt med honom igen har han sagt att han skickat och har skickat igen men fortfarande har inget kommit fram. Hur går jag vidare med detta? Är det polisanmälan och vad är gången på det? Någon med erfarenhet av något liknande? Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför bad du inte honom skicka rekommenderat?
Polisanmälan kan du göra om du har kvar mail-konversationerna osv. Dock kan ni väl föra över via FTP eller något bara? Om han hävdar att han har skickat det (kan vara posten som har slarvat bort det då en USB-sticka är rätt liten) Hur som helst ska du ha dina filer eller pengarna tillbaka. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja det var ju det det skulle ha varit andra gången det gick iväg med posten.
Annan överföring var inte aktuell enligt honom då bilderna var så pass stora att det skulle vara smidigare med USB. Jag har gett honom en deadline och har jag inte fått tillbaka pengarna eller filerna tills dess så blir det en anmälan, mail-konversationen finns kvar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bara att zippa allt och skicka med gmail som tillåter större filer.
Har du fått domänet? Låter som om du blev lurad, gå till banken och kräv pengarna tillbaka så fort du kan inom 3 månader, gör också polisanmälan. Men hota först säljaren med polisanmälan, kanske det hjälper. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|