FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej på er!
Detta är kanske den aktivaste delen av hela wn(?) så tänkte därför att jag ber lite snällt om hjälp här. Har arbetat på ett managerspel i fotboll som börjat arta sig ganska snabbt nu på slutet, och då är jag ju inte dummare än att jag börjar fundera lite över en release. Dock känns det inte som att man bara slänger upp det på en server utan ett domännamn som pekar mot sajten. Vad jag önskar är att ha lite brainstorming för lediga domännamn, eller kanske domännamn som du i dagsläget äger men känner du vill sälja, som skulle passa för ett managerspel. Kort info om spelet: Man skapar ett konto och omedelbart blir man manager över ett lag någonstans i sitt hemland. Sedan går det ut på att träna upp sina juniorer så de kan ta plats i seniorlagen, man har ett A, ett B samt ett juniorlag på både herr och damsidan i varje klubb. Sen går det i princip ut på att vinna matcher och trofeer. Kriterier: - Det måste funka internationellt - Får gärna ha en hint om att man blir manager, regent eller liknande Kan vara vilken toppdomän som helst, utom typ .xxx etc. Tack på förhand! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Har soccergame .se och .nu
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
footballgame.se eller .co (.se är väl ingen höjdare om du ska ha det på en internationell marknad dock)
footballga.me footballgame+1ord.com eller om du är ännu mer äventyrlig football.build football.construction Annars har du 2475 förslag här. Allt finns ledigt för tillfället. Om du ville ha med en antydan på manager så typ footballgaffer+1ord.com typ app, årtal eller vad som helst. Hellre det en att använda ordet manager då football manager redan är skapligt etablerat hos alla som är intresserade av dylika spel. Inga kioskvältare direkt men det är iaf bättre en soccergame .se. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Football manager är ju ett tråkigt namn, men många Googlar på det.. Hmm, får se, blir nog något mer "kreativt". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Thesoccermanager.com är ledig
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som alltid vill du ha .com då den typen av spel blir internationella rätt snabbt om du inte bara kör det på svenska. Jag startade managerzone.com och byggde under en längre tid och kan säga att order "manager" är inte helt fel att ha med från SEO perspektiv. Även "football" förstås. Men konkurrenter som hattrick har ju även hittat sin väg och lyckats riktigt bra.
Lycka till. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hmm, tveksam till "soccer". Någon som har koll på om det bara är amerikanerna eller även australien/NZ/engelsktalande afrikaner som använder ordet soccer?
Citat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat: