FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Den svenska nyhetssidan avpixlat.info är klassad som spam i Telias och Comhems epostsystem. Både ingående och utgående mail som innehåller en länk till sidan stoppas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Intressant. Vill du skicka med en mail-header, eller kommer mailen aldrig fram (tänkte om de hamnar i skräpboxen eller om de "stoppas" helt)?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Inte min egen upptäckt utan uppmärksammat av deras läsare:
http://avpixlat.info/2014/08/25/comh...till-avpixlat/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
En seriös 'nyhetssida' använder helt enkelt inte en av världens mest spamflaggade tlds.
.info kunde ju lika gärna byta namn till .spam |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() On topic: Både Telia och ComHem förnekar att de skulle censurera mejl pga politiskt ställningstagande. Tur det.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ps. Ska jag säga som kör med ".DOMAINS" Haha.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Telia har visst fixat till det nu enligt artikeln.
Jag gissar att de valt att köra med något annat än en .se-adress för att kunna vara anonyma (även om svensk domstol skulle sökt dem); de som driver sidan lär ju få X antal hot om dagen. Men .info kunde ju lika gärna ha varit .com tycker man ju. Men nu när de har ansvarig utgivare och allt är det lite konstigt att de inte byter till en .se-adress. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det hjälper nog deras mail att komma fram.
![]() Angående trovärdigheten så måste man ju ta allt man läser på den sidan på samma sätt som man läser exempelvis Aftonbladet eller någon annan tidning - med en stor grävskopa med salt och inse att allt är hårdvinklat ur ett visst politiskt perspektiv. Ju fler källor man läser och kompromissar mellan desto närmare den faktiska händelsen kommer man nog. ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|