FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
För snart en vecka sedan pekade jag om 2 domäner (bytte namnservrar) från ett webbhotell till ett annat, inget konstigt alls. Fortfarande kan jag dock inte få kontakt med dessa domäner, med andra ord, jag får "sidan kan inte visas".
Det märkliga är att jag kollat med 4-5 personer som befinner sig på olika platser i landet (även utlandet), och de har inga problem med att nå domänerna. Jag själv har testat 3 olika internetleverantörer (både ADSL samt 4G), olika datorer samt smartphones, men jag får ingen kontakt med domänerna. Jag har dock befunnit mig i samma stad hela tiden, om det nu kan påverka... Jag har aldrig varit med om något liknande. Visst kan det ibland ta ett par dagar innan en domän som pekats om fungerar helt, men inte närmare en vecka. Har pekat tusentals domäner under många år och aldrig varit med om något liknande, förstår verkligen inte vad det kan vara... Vore kul om någon här kunde komma med någon fundering om var problemet kan ligga.. Senast redigerad av Legenz den 2014-08-24 klockan 11:49 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kolla dina DNS:er, starta om din router och om du kör Windows: ipconfig /flushdns.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Har gjort allt detta. Även 3 testat mobiler, samtliga med olika operatörer.
Senast redigerad av Legenz den 2014-08-24 klockan 11:51 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du har inte ändrat host-filen på din dator? Så att du har det gamla IP:t inlagt som pekar till sidorna?
Har du det så tror din dator att sidorna ligger kvar på samma server. Vilka är domänerna? Om du inte vill skylta med dem så kan du skicka i PM. Då kan man kika lite närmare på problemet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Testa domänerna på http://dnscheck.iis.se. Kan t ex vara DNSSEC som strular.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|