FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Alltså. Anledningen till att dessa kampanjer existerat från första början är rabatterade priser hos .SE gentemot registrarerna. .SE zonen har tack vare dessa kampanjer haft en väldigt god tillväxt, däremot var förnyelsegraderna lägre för dessa domäner och för att inte få en zon som backade i antalet registrerade domäner fortsatte man att erbjuda dessa rabatter med jämna mellanrum. I den sista kampanjen fick registrarerna själva välja vilka månader man ville få rabatterade priser varpå vi sett olika registrarer köra kampanj vid olika tillfällen.
Detta är självklart ohållbart i längden. Resultatet? https://www.iis.se/domaner/statistik/tillvaxt/ vi ser alltså en minskning av .SE zonen för första gången. Det .SE har gjort nu är att erbjuda privatpersoner att registrera sitt namn.se gratis vilket ett antal registrarer har nappat på. Man hoppas på detta sätt kunna stimulera en uppgång i antalet registrerade domäner och då förhoppningsvis med en förnyelsegrad som gör att man inte hamnar i samma sits igen. Jag tror dessa kampanjer blir en minne blott framöver, möjligtvis kommer ett fåtal registrarer att erbjuda liknande kampanjer för att boosta sina egna siffror och hoppas på en webhotellskund eller två. Tyvärr är det ingen vidare affär i att låta kunder registrera kraftigt rabatterade domännamn om man får betala fullt pris gentemot .SE, speciellt när förnyelsegraden är så låg på dessa domäner och om kunderna trots allt förnyar så förväntar de sig i princip att betala självkostnadspris för förnyelsen. Senast redigerad av eng3l den 2014-08-05 klockan 23:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Flyttade ut detta inlägg till en ny tråd.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Förstår inte riktigt varför den skulle flyttas ut men om du inte tycker den tillför något till den ursprungliga tråden så kan det lika gärna tas bort!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Den tråden du postade i var till för att tipsa om pågående kampanjer. Ditt inlägg syftade till att starta en diskussion om kampanjerna vilket lämpligtvis görs separat.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nej, jag ville inte starta en diskussion, jag ville förklara varför det är dåligt med kampanjer. Inlägget taget ur sitt sammanhang säger ingenting varpå jag tycker det lika gärna kan raderas om det inte får ligga i ursprungstråden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Bland annat här
http://www.nameisp.com/newsitem.asp?newsid=1309 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Därmed inte sagt att billigast är bäst och, ja jag förstår att det är ett marknadsföringsknep. Ps. Blev ändå så pass nyfiken att jag var tvungen att kika vilka domänförslag jag skulle få. Men det visade sig inte gälla för oss som utvandrat. Nåja. Jag har mitt efternamn.com för 60 spänn om året.
![]() |
Svara |
|
|