FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
I tisdags, 29/7, gick den svenskspråkiga Wikipediasajten om den nederländska och blev därmed den näst största med 1,8 miljoner artiklar. För några veckor sedan passerades den tyskspråkiga sajten. Bara den engelskspråkiga sajten är större än den svenska, med 4,5 miljoner artiklar.
Läs mer: http://www.idg.se/2.1085/1.571311/sv...orst-i-varlden
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Man kanske inte ska slå sig för bröstet alltför mycket när Sverker varit framme.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Sverker kan slå sig för bröstet, även om en stor del av artiklarna lär förbli så gott som olästa
![]()
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Antal artiklar säger inte speciellt mycket.
Tycker de allra flesta artiklar på svenska Wikipedia är väldigt väldigt korta i jämförelse mot den engelskspråkiga. Är det nån lång och mer detaljerad artikel så står det ofta [I]'Den här artikeln är helt eller delvis baserad på material från engelskspråkiga Wikipedia'[/I |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Är Sverkers verk helt lagligt? Verkar ju som att han kopierar hela databaser.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
berätta gärna mer om vad "Sverker" innebär för någon som helt missat detta
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Här är ett litet reportage med medföljande intervju om honom: http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5916540
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ahh tack så mycket! trodde först sverker olofsson hade gjort något med detta hehe
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|