FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det är Wikimedia Foundation, stiftelsen som driver uppslagsverket Wikipedia, som nu bestämt sig för att börja ta emot donationer i valutan bitcoin.
"Vi har hittat ett sätt att komma runt de tekniska utmaningarna, och minimera de juridiska riskerna", skriver stiftelsen i ett blogginlägg. Läs mer: http://www.idg.se/2.1085/1.570564/wi...a-emot-bitcoin Senast redigerad av Ingo den 2014-07-31 klockan 10:49 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Men då måste man ju köpa bitcoin först innan man donerar. Är det bra tror de? Man vill ju förenkla för användare att donera. Jag har inga bitcoins lösa liggande i fickan ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Det är bara ett sätt till att betala. Det finns redan möjlighet att betala med kort samt Paypal.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Härligt!
Alla som använder Wikipedia regelbundet kan ju i varje fall överväga en liten donation. Jag tycker det är underbart att slippa reklam på den. Högst personligen tycker jag att det är planetens viktigaste webbplats, på delad förstaplats tillsammans med Google (och med FB och YT på delad andraplats).
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||