FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vi har haft en DDoS-attack för en stund sedan (info om det finns på cnstatus.com). Det är dock ingenting som legat nere, men prestandan kan så klart bli lite lidande under en pågående attack.
Däremot så har vi tillfälligt en en ganska aggresiv nivå av filtrering för vår trafikfiltrering vilket kan temporärt blockera även några få legitima anslutningar i en del fall. De har då trafikmässigt sett liknat attackmönstret väldigt mycket. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Det där meddelandet ser jag stup i kvarten när jag försöker logga in på kontrollpanalen. Väldigt frekvent även på vissa sidor på mina webbplatser som hostas hos CN. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan inte city network använda typ cloudflare eller något, för de ska väl sluka DDoS-attacker?
Eller är jag ute och cyklar nu? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
x264: Du kan använda cloudflare för din egen sajt, men cloudflare är inte en tjänst som särskilt enkelt kan implementeras av en hostingleverantör. Dessutom tar inte cloudflare hand om ddos-attacker, vi har sett många ddos-attacker som cloudflare bara släppt rakt igenom.
leonard, lidback85: Vad gäller kontrollpanelen så kan de felmeddelandet dyka upp då och då tyvärr. Vi arbetar fortfarande (som vi gjort sedan länge) med att åtgärda de fel/buggar som finns i kontrollpanelen. Det bör däremot inte visas om man försöker komma åt en webbsajt som ligger i vår delade miljö så länge inte ett fel uppstått (t.ex. PHP-fel). Händer det ofta eller går att reproducera enkelt så kontakta gärna vår support med vilken sajt det gäller och exempel på tidpunkter det skett så kan vi kontrollera i loggarna vad det är som gör att sajten ger felmeddelande. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Tänkte mer att ni skulle använda t.ex. cloudflare för er kontrollpanel eller dylikt. men det kanske inte är så bra som det låter |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag vet inte om det bara är jag, men så fort en exception eller Fel inträffar i de applikationerna jag skapat lagras info om felet i databas, skulle inte det funka att lägga till i databasen skapas en fil på servern med information om vad som gick fel och vilka data som användes.
Skulle det mot förmodan inte filen kunna skapas skickas ett mail till mej med information om hur felet uppstod. Det mesta går ju att ordna med bra try-catch implementationer. Då hittar ni ju buggarna ganska fort. Alla vet ju att det tar tid att lyckas reproducera buggarna och hitta felet. Men med metoden ovan så hittas en stor del per automatik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ny attack igen?
Ingenting funkar just nu.. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har varit så i en timme nu ungefär.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Om någon skulle missa deras e-postmeddelande så skriver jag det här..
Hej! Som kund hos City Network och användare av kontrollpanel för domän- och webbhotellstjänster, får du här information om en uppgradering som tillfälligt påverkar din åtkomst till kontrollpanelen / My City. (https://my.citynetwork.se). Uppdateringen kommer pågå mellan 2014-10-07 22:00 till 2014-10-08 12:00. Under denna tid kommer det inte vara möjligt att nå kontrollpanelen. Webbsidor, domäner och e-post kommer dock INTE att påverkas av uppdateringen. Löpande information om detta underhållsarbete finns på http://cnstatus.com. Med Vänliga Hälsningar City Network Hosting AB |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|