| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
Har ett abonnemang men byter aldrig mobil så länge den gamla funkar.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2014-07-18 klockan 14:22 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | |||
|
||||
|
Administratör
|
Även jag stämmer in i kören av Nexus 5. Jag har alla varianter av telefoner man kan tänka sig, men den jag använder främst är Google Nexus 5. Det är den enda som inte gör mig förbannad på korkade placeringar av funktioner. Typ: Inställningar för en app ändras i appen och inte via någon mass-samlingplats. Dessutom är den rusktigt snabb, och rankar väldigt bra i Geekbench 2.
Mitt batteri räcker hela dagen och en stund in på dag två av flitigt användande.
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Jag hade nog sneglat på Sony Z2 (Z1 compact vid mindre mobil), de jag känner är nöjda med dessa. Själv har jag Nexus 5 som fungerat felfritt.
iPhone fungerar bra för de flesta, själv tycker jag det är för låst, saknar vissa funktioner såsom NFC, samt liten skärm. Ta bara en simpel sak som att föra över bild från en iPhone till mobil av annat märke, du får i princip maila eller skicka ett mms, osmidigt värre. Fundera vad du har för behov, vilka appar och funktioner vill du ha. Ta tex caller id som är omöjligt att lösa på iPhone/Windows Phone då event för detta saknas i SDK. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | |||
|
||||
|
Flitig postare
|
Har en nexus 5 och den är riktigt härlig, snabb! Är inte säker på att batterierna räcker en hel dag om man använder den mycket, men i kombination med ett par strategiskt placerade laddstationer så funkar det nog även för den mest krävande.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|
Guest
|
Oerhört prisvärd och härligt att köra vanilla. Rent och alltid senaste versionen och det är precis tvärtemot Samsungluren jag har just nu.
|
||
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Batteritid är alltid dåliga, har man tur får man bara ladda IPhone 2 gånger per dag. Men tror det är Skype som drar mesta batteri. Sedan FB.
Men jag håller mig till iPhone köper ny varje år när dom släpper ny modell. Anser mobil är typ förbrukningsvara bara. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Uppdateringarna och batterierna förkortar livslängden rejält. Att det går att byta batteriet på många androidlurar är en klar fördel.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Sen har ju de flesta banker numer bra stöd för mobilt bankid och i kombination med mobilanpassade sajter så är det tillräckligt. I alla fall på bra telefoner/enheter med stora skärmar.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Tyvärr är Swedbanks internetbank allt annat än mobilanpassad. Det går i nödfall - men appen var mycket bättre för det man vill göra när man är på språng.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | |||
|
||||
|
Bara ett inlägg till!
|
I väntan på iPhone 6 så har jag köpt en OnePlus One för att se om Android-lägret är en plats jag vill befinna mig på eller inte. Återstår att se om den är så bra som testerna säger...
|
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|