Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Twitter vill köpa Spotify

Visa resultat för omröstning: Tror du att Spotify kommer bli uppköpta under 2014?
Ja 10 33.33%
Nej 20 66.67%
Antal röster: 30. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-06-09, 17:50 #11
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 453
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
Jag vet inte, men jag skulle nog inte kalla Android's del av den globala marknaden för "endast"
För Apple att krossa Spotify krävs nog att de släpper en version av iTunes Radio för Android. (just my 2 c)
Jag vill inte gå in i någon Google vs Apple battle, men vill ändå presentera hur jag tänker. Stora delar av de 81% är (ibland väldigt) gamla versioner av Android, har dock ingen koll på hur långt bak det finns stöd för Spotify. Det är väl också som så att användare av Android är generellt mindre villiga att betala för en tjänst än vad användare av iPhone är [källa: http://www.businessinsider.com/andro...le-maps-2014-4 ]. Dessutom är det väl stora delar av Android marknaden som inte ens har tillgång till Google Play och därför inte kan ladda ner Spotify?

Så tror skillnaden är väldigt mycket mindre i "köpvilliga kunder" än vad din graf visar
Jimmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-10, 15:59 #12
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Som jag förstår det så äger musikbranschen en del rätt stor del av Spotify. Varför skulle de vilja släppa den kontrollen?
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-11, 06:30 #13
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Citat:
Ursprungligen postat av coredev Visa inlägg
Som jag förstår det så äger musikbranschen en del rätt stor del av Spotify. Varför skulle de vilja släppa den kontrollen?
De har redan en färdig plattform och marknad med iTunes sedan snart 10 år tillbaka och skivbolagen styr ju inte användarna, även om de gärna vill tro det.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-11, 07:05 #14
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Det vore högst märkligt om Spotify såldes i det här läget. Däremot tycker jag personligen att det nya gränssnittet är uruselt med ungefär noll kontrast
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-15, 13:07 #15
Virtual Office Virtual Office är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 40
Virtual Office Virtual Office är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 40
Citat:
Ursprungligen postat av goose Visa inlägg
Jo men vad är bättre med Itunes radio jämfört med spotify? iPhonen gav ju en helt annan användarupplevelse än de smartphones som fanns innan med pekpinne. iPaden var de ju hyffsat först med. Jag är inte lika övertygad om att Apple kommer krossa denna gången.
Tror inte heller Apple lyckas "krossa" Spotify. De krossar ju knappast Android även om Apple tjänar mer pengar just nu trots att de är både bättre (lite bättre inte mycket) och före Android.
Virtual Office är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-06-15, 13:09 #16
Virtual Office Virtual Office är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 40
Virtual Office Virtual Office är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 40
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit Visa inlägg
Jag vill inte gå in i någon Google vs Apple battle, men vill ändå presentera hur jag tänker. Stora delar av de 81% är (ibland väldigt) gamla versioner av Android, har dock ingen koll på hur långt bak det finns stöd för Spotify. Det är väl också som så att användare av Android är generellt mindre villiga att betala för en tjänst än vad användare av iPhone är [källa: http://www.businessinsider.com/andro...le-maps-2014-4 ]. Dessutom är det väl stora delar av Android marknaden som inte ens har tillgång till Google Play och därför inte kan ladda ner Spotify?

Så tror skillnaden är väldigt mycket mindre i "köpvilliga kunder" än vad din graf visar
Ah, tack för uppdateringen. Det där har du säkert rätt i. Köpvilliga kunder och köpstarkare hittar man nog mera hos Iphone användare än hos Android
Virtual Office är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017