FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Idag driver jag ett företag med 4 anställda och jag undrar vad ni skulle välja, telefoner eller mobil växel? Ganska ofta måste vi ge ut våra privata nummer till kunden då kunden vill direkt komma i kontakt med just den personen som kunden arbetar med. Det är ett problem då några kunder har en tendens att ringa utanför arbetstimmarna. Detta har gjort att vi inte ger ut våra privata nummer och endast ger ut numret till vår gemensamma telefon. Då får vi andra problem som t.ex. att det kan vara upptaget när kund1 pratar med anställd1 och samtidigt vill kund2 prata med anställd2. Vi har kollat in Tele2 Mobila Växel och detta verkar intressant men tyvärr har två utav dom anställda inga dugliga telefoner(Telefonen kan stänga av sig, micken kan sluta fungera, dålig batteritid, etc) och det finns inget fast månadskostnad för utgående samtal. Vi kollade också in att köpa nya telefoner med abonnemang åt alla men då skulle vi behöva gå runt med dubbla telefoner och behöva binda upp oss på många abonnemang (Ifall företaget skulle stänga ner om ett år och ha 5 telefoner att betala av varje månad är inte kul). Vad skulle ni rekommendera för oss att göra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om ni sitter fast på en stol kl 8-17 så kan ni skaffa vanliga Cisco IP-telefoner kopplade till en SIP-växel. Det finns ändamålsenliga headsets att koppla till bordstelefoner.
Är ni mobila så är det självklart en mobil växel ni ska ha. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Mobil växel, portera numren. Lägger företaget ner upphör avtalen (dvs om ftg avregistreras) och portera tillbaka numren.
Utgår från att detta är annat än ef? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Skaffa kontantkort med fastpris hos Tele2 för 245 kr per månad så kan personalen ringa 20 000 minuter per månad 20 000 sms, 20 000 mms och 3 GB surf. för ett fastpris av 245 kr per månad. sen kan företaget ha mobilväxel som kopplar vidare til respektive telefon om det bara är för att ta emot samtal via växeln.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tackar för olika lösningar. Vi kommer att köra efter ConnyWesth lösning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Tele2/Comviq har även ett kontant fastpris för 145 eller 149 kr per månad men då får man bara 1 GB surf, men i övrigt som fastpriset för 245 kr.
Jag använder det för 245 kr och har gjort det något år nu och det funkar mycket bra, inga överraskande mobilräkningar på tusentals kronor utan alltid samma belopp att betala varje månad. Om man betalar för ny period innan den gamla gått ut så får man behålla de samtalsminuter, sms, mms och surf man inte förbrukat (det står ingenstans men så funkar det för mig). |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|