FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
DN |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Intressant och i mina ögon en bra utveckling.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fast Google är inget EU företag så, och dom är så stora så dom kan säga fuck you till EU. Kommer bara sluta med EU och andra länder betalar dom mer miljoner om dom börjar dra sig ifrån EU med DC och så
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Bra dom! Google har tagit sig friheter under allt för lång tid.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Risker finns med detta, beror på hur det används. Om en EU-politiker anser att kritik han/hon fått är felaktig så kommer denne att kräva att Google tar bort alla länkar till denna nyhet. Var så säkra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skillnaden är väll att en politiker är en publik person, tillskillnad från dig och mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Administratör
|
Själv tycker jag det är fullkomligt galet att ge sig på Google och låta publiceringen bestå. OM tidningen ska få fortsätta ha materialet publikt tillgängligt så ska sökmotorer självklart fortsätta få indexera det.
I skuggan av denna dom verkar det vara ett direktiv för att göra saker svårare att hitta ... Offentliga personer har mer begränsat skydd än du själv har. Alla EU-medborgare kan vända sig till samma domstol, men politiker skulle i fall som detta ha en stark motvind.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag får upp en tanke om vad som nu händer om Google tar press-avtal för sin "Hemsida".
Jag kan ha helt fel men känns som att de skulle ge dem lite pluspoäng i ett krig mot EU. :O |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Bra dom, det skrivs så mycket skit på nätet att det kan vara bra om man som drabbad kan kräva att vissa saker ska tas bort...
Är generellt mot begränsningar, men just den här domen tycker jag är bra! Sen om google går runt den ändå, då får EU hitta på något annat för att straffa dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
De flesta Människor har hemligheter som de inte vill att folk skall känna till och många förstår heller inte hur de skall skydda sig när man surfar.
Man undrar ju hur mycket intressanta uppgifter som Google har sparat som de rent teoretiskt skulle kunna använda mot alla beslutsfattare i både EU samt i USA mm. Antar att deras databaser får FBI:s berömda Edgar Hoover material att blekna. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|