FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Finns det nått alternativ till wn för oss som verkligen vill diskutera domäner här i Sverige?
Jag fattar att det ser ut som spam i moderatorers ögon om man skriver om domäner som man har privata intressen i såklart men om man verkligen vill bolla ideer och nya domännamn så blir det gärna så att man vill ta upp sina egna domäner då och då! Finns intresse kan man kanske starta en facebookgrupp eller nått annat forum utan så hårda regler kanske? Själv så skulle jag kunna diskutera domäner flera timmar om dagen men man struntar ju i det totalt när inlägg bara försvinner.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det fanns ett forum, men det dog pga inaktivitet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ok. Det finns en ny liten idé på gång nu iaf. Vi får se hur det går.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Bra domäner är bra när de fyller en funktion.
Finns oändligt många saker att förbättra på en webbplats/tjänst/idé Det är ju trots allt när man valt domännamn och vill gå vidare, det intressanta börjar. Och det går ganska fort att fylla sin kvot (av domäner) vad som är rimligt att 1x hinner med under sin livstid. Klart man får nya intressen, så det blir ju att man "råkar" registrera 1-5 domäner i månaden trots att kvoten är fylld. Men summan jag har nu är att det är fler avregistreringar än nyregistreringar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
En del köper bilar för att ha dom i garaget, en del åker med dom och andra köper för att kunna tjäna pengar på dom.
Precis som med allt annat. Bra domäner är väldigt viktigt om man ska ha verksamhet på nätet har jag märkt i alla fall! Andra kanske har så bra och unika saker att dom kan tjäna pengar på att ha ett dåligt domännamn men jag kan inte det iaf! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det är bara rättigheten till ett namn, finns intressantare saker.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Personligen tycker jag domännamnsindustrin är intressant som fenomen. Vissa samlar på whisky, andra handlar med aktier, några köper och säljer domäner osv. On topic skulle jag förmodligen regga mig på ett svenskt domännamnsforum. Om det har aktiva medlemmar som ligger inne med lite kunskap.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Om jag ligger i solen och dricker öl vid en pool och ser en tjej med bikini på så är det ju en en miljon gånger intresantare upplevelse för mej också! Absolut! Allt är ju relativt! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ett domännamn är viktigt, men det går ganska fort att fylla kvoten att göra något vettigt. (när man jobbar själv). Jag tycker också det är skoj att hitta ett riktigt bra domännamn, men det som är kul är ju när det blir något vettigt av webbplatsen.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|