FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nya toppdomäner har sedan några veckor tillbaka kommit ut på marknaden, möjliga för allmänheten att registrera.
På sajten Ntld Stats, som för statisitk över toppdomäner, kan man följa hur intresset för dem utvecklas. Populärast just nu är .guru, som kan bli toppdomän för mer än 50 000 sajter. Majoriteten av .guru-toppdomänerna har registrerats via Godaddy.com. Läs mer: http://www.dagensmedia.se/nyheter/di...cle3821578.ece |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
.GURU har redan passerat 50,000-strecket, men det var kanske det dom menade. Jag tror personligen att .LINK (och eventuellt också .EMAIL) kommer att passera .GURU inom några månader. De släpptes betydligt senare och .LINK har sålt som smör (jämfört med de flesta andra nya).
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
En annan anledning till den relativa framgången är att man kan kombinera väldigt mycket nyckelord med .GURU och att det fortfarande låter bra.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Programming.guru Webdesign.guru CSS3.guru CSS.guru Plumber.guru Thailandtravel.guru Travel.guru Boat.guru Car.guru Volvo.guru bmw.guru alla områden där man vill hävda sig vara expert eller dylikt skulle fungera väldigt bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Den domän som verkar floppa allra mest är .BLACKFRIDAY (namnet på en endagsrea, i bla USA). VÄLDIGT lite av värde är förhandsbokat och det är ju inte så konstigt. Hur tänkte man här??!
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag fortsätter lite.
Detta är bara spekulationer, men jag tror att just .BLACKFRIDAY kan bli den domän som tvingas kasta in handduken allra först. På skoj sökte jag på 50 av de absolut mest populära nyckelorden tillsammans med domänen och 46 var lediga! Här är en till som förefaller ytterst skeptisk: http://domainnamewire.com/2013/11/29...-domain-names/
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2014-04-20 klockan 02:42 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag uttryckte mig luddigt. Man kan förboka/pre-registrera. Dvs reservera den och hoppas på att registren tar den först åt en. Ungefär som snapback. Testar man samma med .WEB så är 50 av 50 av dessa nyckelorden redan förbokade.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ok då förstod jag varför jag inte kunde reg någon domän hos name.com
|
|||
![]() |
![]() |