FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Har inte köpt 1 enda ny domän än men jag tänkte kolla om ni har koll på lyckade försäljningar på dom nya domänerna? Kanske ökar ens köpsug. Mvh Rainman |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Det verkar småtrögt på försäljningsfronten (just nu), men här är några jag har sett tidigare: - Horseracing.tips $8,200 - Tire.guru $5,250 - Spiritual.guru $2,107 - Oregon.bike $1,982 - VDI.guru $1,525 - Newyorkcity.guru $1,325 - Metadata.guru $1,035 - Queens.guru $1,025 - Medical.ventures $1,025 - Inventory.guru $1,003 Den senaste månaden verkar få ha sålts, i varje fall de för över 2000 dollar. Sedo försöker verkligen kränga en massa. De tjänar naturligtvis också om de är med om att skapa en bredare marknad med fler "produkter". Om de blir en flipp eller flopp återstår att se. Jag tror på en kombination. De allra mest konstiga domänändelserna kommer floppa totalt, medan de mest logiska kommer funka halvhyfsat. Ingen av dem kommer dock ens i närheten av att kunna konkurrera med .COM. Gissar jag.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2014-04-16 klockan 20:45 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag kikade in på några amerikanska domänauktionssajter idag och de flesta "halvbra" nya gTLD verkar i nuläget säljas för mellan 100-2000 dollar. Jag har dock inte sett några egentliga premium i klass med "Poker.guru", "Taxi.cab", "Sex.sexy", "Christmas.holiday", "Bet.tips" osv. Självklart kommer de gå för helt andra summor, vid en eventuell försäljning.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
De är ju så pass nya fortfarande så går inte att säga något än. Ge marknaden 5-10 år så.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Många gtld:s som inte registrerat mer än 5000 domäner och det är saftiga årskostnader som måste betalas. Jag tror vi kommer uppleva en och annan konkurs ifall jag skall säga vad jag tror. Sen kommer såklart en hel del finnas kvar som t.ex .shop, .email,.berlin och .guru som har haft helt ok lanseringar. Här går att läsa statistik: http://www.registrarstats.com/TLDDomainCounts.aspx |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Undrar om .FLORIST, .SOLAR, .GUITARS, LIMO och GLASS finns kvar om några år? Lite Kalle Anka-varning över dessa (jo, jag har två själv). .CLUB, .LINK, .GURU, .EMAIL, .TIPS och .TODAY tror jag kan ta sig upp till nivåer som .ASIA och kanske .US på ett antal år. .NINJA är också en möjlig kandidat, men personligen tycker jag .GURU känns bättre. .HOTEL, .HOLIDAY och .VACATIONS borde ju också kunna vara med i leken. .LINK var smarta att ta så lite betalt. På mycket kort tid närmar de sig redan toppen. .UNO skulle främst riktas mot spansktalande amerikaner, men har hittils floppat rejält. Jag sökte spanska namn/orter/ord och MYCKET var ledigt.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Finns det några regler för vad som händer vid en eventuell konkurs? Stängs toppdomänen av eller kliver någon garant in? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
http://newgtlds.icann.org/en/applica...02jul13-en.pdf Citat:
|