FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
http://www.dn.se/ekonomi/ostermalmsk...amazon-namnet/
hittade ingen tråd i ämnet. Vad hade penelen sålt domänen för? Jag skulle pröva med 15 miljoner(SEK) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag såg artikeln tidigare idag och blev också nyfiken på vad hon skulle kunna få för den. Jovisst hade man försökt ta ut ett högt pris för en sådan domän men egentligen har jag ingen aning på hur högt pris man skulle kunna ta ut.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
fan va kul att hon nekar dem domänen. Hennes ab heter ju trots allt Amazon AB eller liknande så de kan bara inte sno domänen från henne!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Tror dock att hon kommer sälja så småningom. Hon väntar nog bara på rätt siffra
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
100 miljoner kronor borde hon få, minst.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Man blir lite glad för att det är krut i henne. Hoppas hon får en fin slant att köpa salami på Östermalshallen för.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det vore intressant att få reda på vilka bud som Amazon kommit med hittills.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tror att hon bör sälja ASAP, vad händer då när Amazomn skiter totalt i domänen och väljer att köra på www.amazon.com/se eller se.amazon.com?
Jag tror faktiskt att hon får fel rådgivning, hennes domän KAN tappa det värdet hon har på den idag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Problemet jag ser är mer det att amazon ska anpassa allt innehåll efter svenskarna, så då blir inte amazon lika attraktivt för mig längre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Svenskarna är nog vana med att inte få det serverat 100% Svenskt.
Hur ofta möts man inte av att det finns Danska, Norska, Finska men inte Svenska som alternativ i mjukvaror etc, vi får ofta nöja oss med Engelska och vi reflekterar nog inte så mycket över det längre. Så länge portalen riktar sig till Svenskar med information om frakt etc på svenska så har det nog mindre betydelse om det serveras på subdomän till .co.uk eller .eu etc. Visst kommer de förlora en del folk som skriver in adressen direkt men 90% av fallen när de skriver i adressfältet så kommer de googla fram svaret alla fall. Och om nu nisse X skriver in amazon.se och hamnar på den landningssidan för östermalsdamen så tror jag han fattar rätt snabbt att han är fel ute, och försöker en gång till, inte direkt så att han ger upp och antar att amazon har lagt ner. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|