FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Intressant debatt artikel kring att Google har ansökt om att driva 101 nya toppdomäner:
http://www.resume.se/nyheter/debatt/...spekulationer/ Vad anser ni, bra eller dålig utveckling för domänbranschen? Skulle domänerna kunna få en fördel vid sökning enbart för att de ägs av Google? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Både bra och dålig. Personligen tycker jag det i nuläget är omöjligt att få ett grepp om framtiden och förutspå densamma. Jag tycker 1400 är en bisarr och i mina ögon en oförklarligt stor mängd. I spekulationshänseende gissar jag att detta ytterligare kommer att stegra värdet på .COM och några till, medan vissa andra mindre attraktiva domäner nu kommer få konkurrens. Många av de nya (sämsta) domänerna kommer dock anses som värdelösa i spekulationssyfte och jag tror att just dessa kan gå en mörk framtid till mötes. Det går så att säga inte att trycka mer pengar för att öka värdet.
![]() |
Svara |
|
|