FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag behöver ofta markera ett fyrkantblock i vanlig text. Det kan man göra med många rena texteditorer som Crimson, QEdit, Open Office Write m.m.
Men nu har jag behov att göra det med MS Word. Någon som hittat hur man kan ställa in Word för markering av fyrkantblock. Jag har använt Word sedan 1996 men aldrig lyckats hitta denna inställning, när man söker på Google så hittar man allt möjligt annat men inte just detta. Det är inte aktuellt att byta ordbehandlingsprogram utan det är just hur man åstadkommer markering av fyrkantblock av text i Microsoft Word som är frågan. Några tips? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är ett fyrkantsblock?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Normalt markerar man löpande text i Word, dvs om du börjar mitt på en rad och så drar du markören rakt neråt låt oss säga 3-4 rader rakt neråt så kommer de mellanliggande raderna att markeras från början av raden till slutet.
Jag vill att jag ska kunna markera text som man kan markera i bildprogram, dvs som en "fyrkantig ruta" men att det ska fortfarande vara text, det ska inte göras om till en bild. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Håll nere Alt-tangenten och markera sedan med musen så kan du markera en fyrkant.
http://office.microsoft.com/en-001/w...102338121.aspx "A vertical block of text Hold down ALT while you drag the pointer over the text." |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Det var dessutom enklare än i alla andra program jag testat.... |
||