FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hejsan alla på WN!
Jag hoppas den här tråden hamnar under rätt kategori nu. Har lite funderingar på att hosta min egen server. Jag vill helst inte bli kallad dum eller så om tankarna är helt åt skogen. Här är lite krav som jag har: Extremt snabba laddningstider. Källkoden får inte hamna på villospår. Man ska inte kunna få åtkomst till övriga prylar inom nätverket. Dvs. laptop, vanliga stationära datorn eller mobiltelefoner som är kopplad till samma router via trådlösa nätverket. Har en 100/100 lina som inte haft en enda nertid på de fem åren jag bott här nu (förutom vid ett blixtnedslag i stationen en gång. Ordnades på ett par timmar bara). Är detta möjligt? Senast redigerad av x264 den 2014-02-24 klockan 11:53 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har hört att det är väldigt vanligt att praktikanter laddar hem källkoden från grymma hemsidor som är hostade på hemmaservrar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför redigerade du ditt inlägg? Var så vackert skrivet.
Det är bara att köra hårt med egen server, webbhotell kostar ju 10 kr i månaden hos City t.ex så stora pengar att spara in. Senast redigerad av Piraten den 2014-02-24 klockan 11:59 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
City network kommer jag inte välja igen då de tog ner en av mina sidor utan att säga till. De behöll heller ingen backup så databasen och allt försvann. Dessutom räcker inte ett webhotell då det inte är tillräckligt kraftfullt. Det är ju knappast pengarna jag bryr mig om förstår du väl? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi har inga praktikanter just nu
![]() Skämtåsido, tror nog det är större chans att källkod kommer på villovägar om det är säkerhetshål någonstans i kedjan. Tror det är bättre att va först ut istället, kör hårt med din sida när du känner dig redo. Publicera den, få folk som ser den och börjar använda. Så kan ju andra försöka kopiera - men de kommer för alltid bara vara copycats. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Varför inte börja med en VPS om webbhotell inte är tillräckligt kraftfullt? En egen server blir kanske övermäktig att underhålla och hålla 31377 hax0rs borta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Lite breda frågor men ger lite input.
Extremt snabba laddningstider. - Beror självklart på hur din konf ser ut som hårdvara och mjukvara, antar att du själv har en liten tanke om besökarantal eller hur pass krävande applikation du har. Om du behöver delad sql på sidan om eller kan köra allt på samma burk. Testa installera vmware esxi och kör lite vm´s om du vill leka med att ha separat http, sql, cache eller vad du behagar. Källkoden får inte hamna på villospår. - Ställ inte maskinen ute i dmz/rakt ut på nätet utan skicka bara vidare nödvändig port/ar, patcha mjukvara samt håll din kod/sida fri från hål. Bara kolla flashback hur folk underhåller sig med injektioner etc. Man ska inte kunna få åtkomst till övriga prylar inom nätverket. - Du kan använda vlan för att skilja näten från dina hemmaprylar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() Nu vet jag ju vad jag ska läsa mer om i alla fall. Om jag kanske åtminstonde kan hosta servern hemma under testperioden och med vlan där som du sade. Ska läsa vidare om det och du har hjälpt mig i rätt riktning i alla fall ![]() Tack så mycket! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu nämner du inte vad för server du vill hosta hemma, men om det är i kommersiellt syfte (annat än en personlig hemsida eller spelserver för dig och dina vänner) så är det med största sannolikhet förbjudet och din ISP har all rätt att stänga av dig. Lycka till!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|