FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Någon som kan svara på varför större företag envisas om att använda IE, gärna någon gammal version som 6-8. T:ex banker, arbetsplatser (vet att IKEA gör detta, såg det senast igår).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
På det företaget jag jobbar på (ett +3000 anställda företag) så är det i huvudsak för att de satt sig fast i sharepointträsket med intranätsidan... Och därför är vi påtvingade explorer 8 fortfarande... Fast vi snart kan byta... när de uppdaterat allt...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
När jag jobbade på Ericsson för 14 år sedan var det en särskild division som godkände vilka program och versioner man kunde använda. Program på stora företag administreras centralt och pushas ut till datorerna. Hur de avgjorde vilka versioner som var ok eller inte vet jag inte men jag minns att vårt team på 14 pers fick igenom ett undantag när vi tog fram nya plattformen för Ericsson.com. Vi fick använda IE 5.5 medan övriga satt med IE 5. Det var stort. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Administratör
|
15.2% här på WN.
![]() |
![]() |