FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Har ett stort problem, som jag kom på efteråt
![]() Jag och sambon har rippat ungefär 100 albums till en kommande radio. Det ena scriptet jag kommer använda på sidan kan inte läsa å ä ö i mappar eller filnamn. Jag behöver ett program som jag med några enkla klick ändrar å ä ö till tex a och o samt att den tar bort mellanslag och ersätter det med ett _ ... Alla tips är välkomna.. Om programmet kostar, får det max kosta 100 dollar för en licens. Windows baserat... STORT tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Here you go.. Bör fungera som det ska, dock ej testar fullt ut
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det står "hittade 7000" och när jag trycker "ändra" så kommer det bara upp "kan inte ändra..." Jag har provat köra programmet som administrator men inte det fungerar heller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag döpte mappen med all musik till ett med mellanslag i. När jag tog bort mellanslaget och satte _ så fungerade det.
Den tar dock bara artist namnen, men inte albumen i. Så här är arkivet upplagt. Musik -Artist --Artist - Album ---Artist - Album - Låtnamn Om du kan fixa för norska och danska tecken oxå, så vore det underbart. Jag såg nu att vi hade album med norska danska tecken i Ø, både stora och små. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||