FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej
Jag och tjejen har valt att vara särbos och hon har hittat en lägenhet ungefär 7 minuter från gullmarsplan t-bana. Vad har ni för erfarenheter om Gullmarsplan, är det ett farligt område för en blond svensk tjej under 30 att bo i? Senast redigerad av Lancelot den 2014-01-06 klockan 17:23 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Många som skulle vilja få en lägenhet där. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Livet är farligt, så allt är ju beroende på vad man jämför med.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Inte ett "farligt" område i den bemärkelsen...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad innebär 7 minuter från Gullmarsplan? Med tunnelbanan är det i prinicip ändstationen. Eller är det sju minuters promenad?
Gullmarsplan är väl ett helt ok område.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Klockan 14 en onsdag är det nog trafiken den värsta faran. Klockan 02 en lördag förekommer förstås en del våldsbrott emellanåt. Jag tror faktiskt platsen är brottsstatistiskt farligare (nattetid) för unga män än för unga kvinnor. Dock har jag inga konkreta belägg eller källor.
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Gullmarsplan är ett bra område och det är alltid mycket rörelse (även nattetid) så många väktare, poliser, tunnelbane-värdar som går omkring och har koll.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Finns mycket sämre ställen i stockholm...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tjena,
Känner till området mycket väl. Det är inte farligt att vistas där som tjej men som någon tidigare har nämt så kan det vara mycket alkisar som hänger på torget. Annars så är Gullmars ett område som verkligen är på uppgång och börjar bli/är eftertraktat att bo i. Gullmars är också en slags knutpunkt för tunnebana, tvärbana och många bussar så extremt god kommunikation finns. Bussar går hela natten från gullmarsplan. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|