FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Har alltid undrat över hur man sätter upp stora nätverk t ex i gallerior, universitet etc? för jag gissar att man inte har en router med några hundra repeaters lite överallt, eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Beror på hur du menar, Menar du typ WiFi nät eller?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
ja, det är Wifi jag menar...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag hjälpte svågern med att bygga ett nätverk på ett köpcentra. Där använde de enbart repeaters.. Köpcentrat är runt, så det var lätt att bygga upp. Det var dock inga hemma grejer de köpte på NetonNet tex.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
han mäter alltid upp området med sina WiFi-verktyg för att kunna bygga en detaljerad WiFi-skiss på hela anläggningen. Tillsammans med våra switch-kunskaper så bygger vi ganska ordentliga nät. Stora hotell med hundratals rum, stora lagerlokaler med nätverksuppkopplade truckar, etc. Man bygger såklart inte med några hemmaprylar utan accesspunkterna kostar en hel del. Sen behöver man ett antal sådana och eventuellt redundanta controllers för att hantera hela nätet. Vi arbetar enkom med ett särskilt märke som håller vad de lovar - Ruckus Wireless. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Har goda erfarenheter av meru networks produkter för enterprise anv, finns nått universitet som kör dem i swe men minns inte vilket.
http://www.merunetworks.com/ Inget man köper hem direkt, hemma blir det nå dd-wrt kompatibla konsument lådor :-) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|