FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Här är nyheten som påverkar mer än en miljard människor: Facebook-tummen har fått tummen ner - och tas bort. Gillar du något får du i fortsättningen trycka på ett vitt "f" i stället.
Läs mer: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17800307.ab |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tycker det känns dålig bortförklaring faktiskt, det som är lite negativt är att det inte funnits någon "ogilla". Bara för 10k gillar något så kanske det finns 100k som ogillar det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
tycker nya knapparna e mycket snyggare!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Personligen förstår jag inte riktigt tanken. Logiken att trycka på ett Facebook-F för att man gillar något känns inte helt klar. Vill de att den egna produkten undermedvetet skall förknippas med "positivt gillande"?! Nåja, det finns väl viktigare saker att ägna tankarna åt. ;-)
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
De går väl från like till follow. Som igentligen tummen har stått för
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Troligtvis har Facebook tänkt till trots allt. Jag tycker deras större förändringar (inkl timeline) enbart varit av godo.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det här gäller vad jag förstår bara de like- och share-knappar man kan ha på sin egen sida, inte gilla-knappen på statusuppdateringar inne på Facebook.
Logiken här ju ganska tydlig tycker jag. Precis som Tsarraz sa så är det ju att följa och prenummuerera på uppdateringar som man egentligen gör när man gillar en sida. Det är ju inte nödvändigtvis så att man måste gilla en sida för att vilja ha uppdateringarna. Jag tycker de borde ta bort like i det sammanhanget helt och ersätta med follow. Det känns tydligare och mer logiskt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nej men sluta.. Tummen försvinner inte, den har aldrig funnits på gilla-knappar på hemsidor ändå. Kolla här istället för att läsa massa artiklar på AB.
https://developers.facebook.com/blog...share-buttons/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Jag personligen ser inte behovet att ändra från tumme till F , men men de är väl så att man ogillar förändring. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|