FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Oj, EXTREMT flat design på den sidan.
Flat design är ju väldigt bra då fokuset direkt hamnar på innehållet och användarens behov och allt onödigt skalas bort. Man jag kan dock tycka att det här exemplet är lite väl extremt och drar det lite för långt vilket istället gör det väldigt stelt och tråkigt. Att saker ser trevliga och ger en trevlig känsla är också viktigt. Myndigheter borde jobba mer med sin image för att inte upplevas som så stela och tråkiga, den här sidan gör precis tvärt om. Man ska ju försöka möta människor, inte bara strikt och tråkigt fördela information. Jag tycker Skatteverket har hjort ett bra jobb med det här på sistone. De har gått från att vara en extremt tråkig och byråkratisk myndighet till att åtminstone visa sig lite öppna och mänskliga. Titta t.ex. på deras moderna e-tjänster och deras filmer för företagare. Senast redigerad av pelmered den 2013-11-05 klockan 13:51 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Design förmedlar känsla, såsom förtroende och tillit, och skall inte inverka negativt på innehåll och funktion. Men det här (www.gov.uk) är ju Bootstrap mer eller mindre rakt av, så det inger varken förtroende eller skapar tillit (hos mig). Annars skulle väl alla köra ostylad HTML rakt igenom, det skulle väl vara optimalt? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
En hemsida som faktiskt är bra, är Skatteverkets hemsida. Den är klar, tydlig och vettiga storlekar på text och det som är viktigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-22164715 Det bör väl ändå säga lite mer än vad du eller jag personligen tycker om den ![]() Sen håller jag själv med flera andra här om att Skatteverkets hemsida är riktigt bra numera även om jag personligen tycker videoklippen är lite onödiga ![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2013-11-05 klockan 15:01 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Spontant känns det som om Sveriges Radio har lite motsvarande tankar med sin nya design (de har inte bytt hela sajten ännu). Ett exempel: http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=909 Väldigt avskalat, större text, luftigt, platt.
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Plus responsiv design naturligtvis ;-)
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Flat design är ju all the rage pga brist på annat i stort sett och tvånget att förnya sig.
Är inte så förtjust i det. Går att skapa mycket stilrena webbplatser utan "flat". Gillar fortfarande gradienter. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|