FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Säljer sidan www.courtageavgifter.se som är en jämförelsesida för vart man kan hitta det billigaste courtaget för sitt aktieköp. Anledningen till att jag säljer sidan är att jag inte har tid att utveckla den till det som jag hade hoppats på. Domänen courtageavgift.se ingår även i köpet. Säljer som privatperson. Lämna ditt bud antingen i tråden eller som ett pm.
Två domäner, en sida: - courtageavgifter.se - courtageavgift.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Det har inkommit en fråga angående intäkter något som jag tänkte uppdatera er alla om. Jag körde några tradedoubler annonser under sommaren som drog in ca 30kr innan jag tog bort dem (ansåg inte att de var relevanta och skulle byta till adsense men det blev aldrig av).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Startbud?
TIOTECKEN. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
''Om du investerar 500 kr i en aktie samtidigt som din depå har ett minicourtage på 99 kronor så måste aktiekursen gå upp med 24,6% för att du ska nå break-even på inköpspriset. Skulle du sedan vilja sälja denna aktie så tar din mäklare återigen ut en courtageavgift på 99 kronor. Bjud inte banken på 198 kronor av dina 500!''
Du själv som har skrivit texten, känner igen den? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Fått in ett bud på 300.
Gyllenflykt: Jag har skrivit det, men det finns liknande exempel i böcker andra hemsidor. Vissa kör med 1000 kr, andra med 500 kr. Anledningen till just 500kr är att 99 kr då utgör ungefär 25% vilket illustrerar det på ett bra sätt. Så du kan mycket väl ha läst ett exempel med samma siffror. Däremot så vet jag ingen annan som räknar in att det kostar 99 kr att sälja. Senast redigerad av mojitoo den 2013-10-24 klockan 15:04 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Sidan är nu såld.
|
||