FAQ |
Kalender |
![]() |
#311 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Fick precis ett mejl om att Citynetwork kör ett race med .se domäner.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#312 | |||
|
||||
Nykomling
|
NEEEEEEEEEEj.. Beställ inte från dom.
Gjorde misstaget och beställde 10 domäner och 5 dagar senare har jag nu flyttat allihopa.. Kan nog vara den SÄMSTA DNS tjänsten jag sett och upplevt. 1. När man vill peka om en domän till en annan namnserver syns inte ändringen förens den är gjord, vilket är helt ohållbart om man har fler än te domäner och vill kolla status på pekningen. 2. Det tog lite ÖVER 48 timmar för 8 av mina domäner att bli ompekade (inga konstiga utan vanliga .se och .com) dom två sista har dom fortfarande inte ens lyckats att peka om. Kontaktat dom och dom e snabba på support och bra chatt men som sagt dom är HELT sämst när det kommer till DNS. Har varit i kontakt med dom i stort sett varje dag pga detta men det händer lixom inget. 3. Deras sida är otroligt slö när man e inloggad som kund. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Tråkigt att du tycker det! Tjänsten vi tillhandahåller heter WHMCS och är en av de största panelerna i hela världen. Ändringen av DNS som du själv säger inte syns direkt är för att den går helt på WHOIS och vad som står där. Vi kan absolut se över det och om det går att få till på något bättre sätt. När det gäller dina domäner som fortfarande inte blivit ompekad får du gärna messa dom och vilka NS du önskar i ett PM så ser jag över vad som hänt där. Att du upplever seghet har jag inte hört av någon annan kund, vi hade problem med det för ungefär 1 år sedan vilket avhjälptes med uppgradering av system och hårdvara. Efter det har vi inte mottagit något klagomål gällande seghet, men vi kan absolut se över det igen om fler upplever detta. Mvh, Fredrik Senast redigerad av Frebjo den 2017-03-02 klockan 08:29 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
Som sagt Fredrik. Jag har ingen aning om hur era andra tjänster fungerar men er DNS/ompekning tjänst är som sagt det sämsta jag varit med om, ni måste förbättra er ifall ni ska kunna vinna respekt av seriösa webmasters/domainbrookers. Skitfin sida som sagt, snygg design och lättöverskådlig. Men idag nu då, fortfarande inte ompekat.. Nu har det alltså gått sedan i fredags alltså 1,2,3,4,5,6 dagar för en ompekning.. och absolut jag kan förstå att det ibland blir galet ngt går snett osv.. Men jag köpte 10st domäner och ALLA.. precis ALLA strulade ni till det med ompekningen. Ja jag vet vad WHMCS är, absolut ett stort system som jag har på säkert 80% av mina registrars som jag använder och INGEN tar så här lång tid på sig. Pratade nyss med ngn på er chatt och var IGEN nu tvungen att upprepa vilken namnserver jag vill peka om till, SÅ, bara det att ni själva inte ser vilken namnserver jag begärt pekningen till sedan i fredags är ju KATASTROF 2017. NU visade det sig alleles nyss (skriver här medans jag pratar med er chatt) att domänen är redan pekad men att ert system inte uppfattat det så det står fortfarande missparking för den domänen i er kontrollpanel. Ne gör om gör rätt. Mina 700+ domäner får ni inte ialf. ![]() Men som sagt det största felet som gör hela den här historien vad den är, är att man som kund inte ser ändringarna man själv begärt OCH att ni inte heller verkar se det. och att ni verkar ta sjukt lång tid på er med en ompekning. 2 timmar brukar va normalt för vanliga TLDs. Wk.se tog typ 45min oderland tar ungefär 1 timma Binero,, faktiskt sjukt snabba, har varit med om 10-20min ibland. One.com typ 2 timmar Loopia 1 timma (ibland upp till 8) rymdwebb tog 1 timma typ. osv osv Använder mig av ca 10-15st olika registrars i Sverige och runt 20 utomlands och gemensamt för alla är att när jag begärt en ompekning så kan jag alltid se och gå tillbaka för att se när min ompekning är under bearbetning eller klar. Annars har jag ingenting att klaga på,, Som sagt, sktifin sida, snyggt skin/tema till WHMCS och överskådligt etc, snabb respons på support men det spelar ingenroll när själva tjänsten e så dålig. Ialf för mig som jobbar med domäner. Så snyggt kan man komma långt med, hey ni lyckades ju fånga mig (mycket kräsen) men som sagt är inte insidan lika fin som utsidan så funkar det inte i längden. man ska va fin på insidan. hehe.. ![]() kolla rymdwebb.. Sry rymdis no hard feelings men design är som sagt inte allt ibland. Suverän tjänst som funkar 110% Senast redigerad av RickardF den 2017-03-02 klockan 11:46 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tjena,
Håller med till 100%, domänpekningar och DNS ska bara fungera. Det ska inte strula och det ska lira. Just i ditt fal så har något fallerat hos vår Registrar och vi tar upp det med dom så att rutinerna och svaren om varför blir snabbare i framtiden! När det gäller att WHMCS sparar informationen man fyller i så tycker jag själv att det ska göras, men deras default är WHOIS. Vilket gör att det strular lite, men jag ska se över hur vi löser det i framtiden på ett bra sätt. ![]() Mvh, Fredrik Senast redigerad av Frebjo den 2017-03-02 klockan 13:09 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vill bara påpeka att vissa toppdomäner, såsom .de, .is och även .no kräver att det finns en zonfil för de namnservrar som ska pekas till.
Island går till och med så långt, att domänen kan raderas om zonfil inte är korrekt uppsatt. Felet i dessa fall ligger alltså i att de nya namnservrarna inte svarar, och namnserverändring kan inte ske. Alltså inget fel hos varken registrar eller MissHosting. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |||
|
||||
Nykomling
|
Citat:
aldrig hört talas om detta men jag har aldrig heller registrerat en .de domän förut förens nu då. och det är ju faktiskt en sådan .de domän som det nu strulat med i 6dagar. Så det förklarar ju fallet. Dock så tycker jag att det kanske inte borde ta 6dagar och 4dagar av chattande att komma fram till detta.. Men som sagt nu klagar jag bara för klagandets skull. Jag har varit vrång och till o med otrevlig i chatten med misshosting men som sagt när det blir så mycket strul med alla domänerna jag köpte så rinner tillslut bägaren över. Och som sagt bara en av 10 var en .de |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#318 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
1. Jag betalade fakturan med kreditkort (av någon anledning debiterades 15 SEK, fakturabeloppet var 10 SEK) 2. Efter att kreditkortet debiterats var fakturan fortfarande markerad som "obetald" och domännamnen blev ej registrerade. 3. Jag betalade fakturan (igen) med PayPal. 4. Mitt PayPal-konto debiterades och fakturan markerades som "betald". 5. Efter någon timme var domännamnen fortfarande inte registrerade Det slutade att jag registrerade domännamnen via Webb.se. Beloppet är försumbart och jag har inte brytt mig om återbetalning. Det jag förundras över är hur MissHosting får ihop bokföring osv i dessa situationer. Jag driver själv ett företag och har koll på varenda korvöre på alla konton - intäkter ska kvittas mot något, moms ska betalas in osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#319 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag beställde också en domän via misshosting under deras kampanj. Min faktura fick status "bedrägeri". =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |||
|
||||
Flitig postare
|
@Viktor: Tråkigt att det blev så för just din upplevelse, vi har flera hundra ordrar per dag och ibland kan det absolut bli problem med någon betalning. Det vet man själv när man handlar på nätet , det fungerar inte alltid 100% även om det är vår solklara målsättning.
Om det är så att du betalade dubbelt så ska pengarna finnas på ditt konto och du har tillgång till dom i form av krediter. ![]() @Bumpy: Vi har en fraud protection som går av på olika parametrar, detta är främst för att skydda både våra kunder men även för att motverka stulna kreditkort med mer. Vår support är alltid online 24/7 så om du får status fraud går det bara att starta en chatt eller maila så kan dom hjälpa dig med det direkt. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|