FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej alla,
Har i dagsläget en hemsida där jag har domäner i en rad länder (dk, co.uk, com, se, de, etc etc) som är registrerade hos olika leverantörer och till rätt höga priser. Vart kan jag samla alla dessa smidigast i Sverige? Behöver inte vara det billigaste som finns men vill gärna ha alla på ett och samma ställe så att jag kan ha översikt på fakturor, redirects etc. Tackar för svar! ![]() z |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
finns en del som har riktigt tunga paneler utomlands, t.ex i tyskland, hexonet t.ex är enligt mig en av dom största och bästa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tycker att det är synd att inte alla finns under samma tak, sällsynta som t ex ru får man leta efter å ett annat ställe :/
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
domaininfo.com löser även .ru, tror även att nameisp gör det
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
.RU skapade en intressant diskussion hos oss när vi nu har lagt till en hel drös med domäner. Finns lite speciella regler runt .RU som tex - du får inte överföra den till annan person eller företag. Kan vara intressant att veta. Dvs den är endast intressant att äga (om inte regelerna ändras) om du skall använda den själv och aldrig överföra den. För idag kan du inte det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo, det går att både byta registrar och att överföra en .ru till en annan innehavare. Det är lite meck, men har man väl kommit på hur man gör så handlar det sen bara om tid och bevakning.
http://www.nic.ru/dns/change_adm/en/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Vad gäller egentligen? På deras hemsida står det att det går att byta registrar och innehavare men till City Network säger de att det inte är tillåtet?
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu försökt leta runt och om det inte är hutlöst dyrt (läs nameisp) så verkar det inte finnas några Svenska providers av alla toppdomäner typ .ru, .no, .fi? Varken loopia, binero erbjuder alla dessa. Någon som sitter på något wildcard?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Eftersom det finns lite speciella regler kring ett par av dessa toppdomäner så blir också priset lite högre (precis som med många andra mer udda landstoppdomäner). NameISP är en etablerad och säker aktör som man kan lita på, det är således värt priset. Är det en seriös satsning så är det ju ändå inte särskilt mycket pengar det handlar om, är det inte en seriös satsning så gör man nog bäst i att välja någon annan toppdomän.
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Domaininfo är svenskt och kan registrera alla världens toppdomäner. Kolla in dem.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|