FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Spotifys värde fortsätter att skjuta i höjden. När den svenska musiktjänsten nu åter plockar in nya pengar värderas det till 15 miljarder kronor mer än senast bolaget sökte nytt kapital. Och det är mindre än ett år sedan, skriver Dagens industri.
Läs mer: http://www.di.se/artiklar/2013/9/5/s...-nya-prislapp/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Man kan undra hur länge till de ska gå med förlust. Att fokusera på tillväxt kommer inte hålla hur länge som helst. Ägarna har redan förlorat år av ränta på ränta-effekt, vilket de iofs bör ha räknat med (får man hoppas). Men faktum kvarstår: för att ta igen detta krävs det ordentliga vinster framöver. Är det görbart? Hur länge skulle du klara av att vänta?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Titta på Amazon, deras marginal är väl nere på 1% numera, bara för att växa och fortsätta erövra marknad. Spotify är förvisso inom en helt annan marknad men jag kan mycket väl tänka mig att investerarna ser en möjlighet att köpa sig marknad och vinna kunden och därmed "tvinga" leverantörerna att vara med i stor skala.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Vad tror ni om framtida konkurrenter då?
Är det därför de måste ta marknadsandelar innan google eller apple blir seriösa konkurrenter? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Spotify börjar bli riktigt starka och jag tycker att jag hör, i mina icke-teknikfokuserade kretsar, att Spotify är "enkelt, bekvämt" osv. Jag har sneglat på andra lösningar eftersom min musiksmak sällan finns representerad i den omfattning jag önskar men det är ju alltid ett j*kla avkall.
Om Spotify kunde komma förinstallerat från en tv-tillverkare eller kanske en telefon (vilken leverantör det skulle vara spekulerar jag inte i, det skulle knappast vara Apple eller Google iallafall) så skulle det nog öka genomslaget ytterliggare. Personligen vill jag ha mer "bang for my buck" när jag är premiumanvändare. Då talar jag inte om att få ladda ner musiken och behålla den, anledningen till varför jag använder Spotify är ju för att slippa lagra musik. Däremot skulle jag vilja kunna skriva plugins för programmet för att göra lyssningsupplevelsen mera smidig och slippa känslan av att lyssna på en låt efter en låt efter en låt. Mer DJ mix av det, så att säga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |