FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Ska starta en enkel e-butik med 30-50 produkter. Eftersom det finns en djungel av webbhotell som erbjuder dessa tjänster med e-handel, känner jag att jag måste be om råd här.
Jag vill ha en enkel e-butik och gärna med färdiga templets så jag inte behöver fixa egen design (till att börja med). Webbhotellet får gärna ligga i UK eller USA. Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det verkligen ett måste att webbhotellen ska ha en e-handelslösning?
Du kan inte tänka dig att skaffa en e-handelsplattform och webbhotell separat? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Enkel ebutik med allt som behövs för att starta = Tictail
Vill du trixa med moduler och extra funktioner samt unikt utseende så kan nog Open Cart eller Prestashop vara ett alternativ. Du måste dock installera allt själv på ett webbhotell. Fungerar bra att köra på de flesta, kan vara lite segt men det går. Senast redigerad av DavidEW den 2013-09-05 klockan 20:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst finns det massor av webbhotell med en färdig ebutikslösning liknande Tictail. Även med färdiga templets om man inte vill göra designen själv.
Väldigt simpla lösningar utan moduler och annat godis. Med just nu behöver jag inte mer heller. Nej jag kan inte tänka mig att installera ett själv. Jag jobbar med Magentoutveckling varje dag och vet vad det kräver. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Wordpress med Woocommerce verkar vara riktigt bra. Tror alla webbhotell har one-click-installer för Wordpress och Woo är en enkel plugin som har det mesta man behöver - och lite till. Värt att ta en titt:
http://www.woothemes.com/woocommerce/ Så långt du kan komma från Magento - men ändå kraftfullt och kan ändras till dina behov. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack, jag ska kolla in den.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
WordPress + WooCommerce
Ja, jag är partisk ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Om jag kör WordPress + WooCommerce antar jag att webbhotell som godaddy eller bluehost och många andra passar mig fint.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men man bör nästan flytta över till en egen server/VPS för att få bra prestanda om ska driva en seriös e-handel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Som sagt, en enkel butik utan lullull och godis, 30-50 produkter och bara Paypal
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|