FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har instalerat ett nytt tema och för att ladda upp sample-content så säger de följande;
If you get errors, please be sure that your server can use the PHP function set_time_limit() Hur löser man detta? Tack för era svar, har begränsade kunskaper dock ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
skapa en php sida med denna info
<?php phpinfo(); ?> surfa sen in på den sidan får du all fakta om vad du har på servern. Skall du ändra det globalt behöver du tillgång till php.ini |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Just det, hur kommer man in till php.ini?
Hur ska jag nu surfa för att hitta den nya php filen som jag skapade? jag kallat den för info.php tack för svaret |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Den säger ju att OM du får fel, så kan du ändra på inställningarna i PHP. Inte att det är ett krav.
Så har du fått ett fel? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Felet som det talas om ska ske i samband med installationen. Så säger installationen att allt är bra, så gick det bra.
I ditt fall tror jag kan är något helt annat. svårt att gissa vad det är dock. Du är säker på att du valde att få med sample content? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Testa
Före du kör igenom skriptet (högst upp i PHP-filen) Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej folks, tack för alla som svarat här och via mejl, jag har löst det nu.
Det hela var mitt fel. igen, servern hade inte alla rättigheter på plats som det skulle vara, har ändra på lite och testade så nu fungerar allt som det skall vara. Tack återigen. Mvh |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|