FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej, är inte så kunnig på servrar. Men jag har ett problem med att php skapar en massa +200 php-cgi.exe och slöar ner det frukansvärt!
Googlade lite och såg att man ska använda fastCGI, men efter att kollat på IIS så ser jag att extention .php körs med fastCGI. Och om jag förstog allt rätt så ska inte fastCGI skapa en massa php-cgi.exe? Appen vi kör är en PHP / MYSQL lösning där vi har 20 datorer som kollar status i MYSQL databasen var 5 sek. Samt 5-10 användare som hämtar status från de 20 datorerna. Nån ide på hur man kan lösa detta problemet / felsöka? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Normalt har man bara en pgp-cgi.exe per webbplats, ibland kan man ha ett par. Har man 200 processer på en webbplats skulle ja ggissa på att det är något i koden som inte avslutar en viss php körning på korrekt sätt. Skulle gissa på en bug gi php koden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nått bra sätt att felsöka om det nu är koden? Någon log fil?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Du kan mäta tiden det tar att köra ditt script genom att lägg denna rad överst i ditt script:
<? $timestamp = microtime(1); ?> Sedan detta i slutet (byt ut /tmp/timelog.txt mot lämplig windows-sökväg): <? file_put_contents('/tmp/timelog.txt',microtime(1)-$timestamp."\n",FILE_APPEND); ?> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad har du satt maxInstances till?
maxInstances bestämmer max antal instanser av fastcgi, om du har den satt till noll så bestämmer IIS själv hur många processer av fastcgi som ska vara igång. Vilken version av IIS? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|