FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Måste skratta.
La ju nyligen upp wn datingsajt till salu på wn och den sajten sågades ju totalt som fejk här. Igår la jag upp en norsk motsvarighet till salu på ett norskt webmasterforum och första inlägget var en totalsågning av det jag skulle sälja trots att jag bara skrev rena fakta. Visst har jag lite annat än datingsajter som drar in lite pengar men är det verkligen så svårt att tjäna pengar online? Jag är ju grävmaskinist egentligen och har inte jobbat så mycket med webbsajter! (Gjorde iofs en webbshop som gick i konkurs på 90talet) ![]() Hur många får ihop en månadslön som webmaster här? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kanske det
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om man inte är helt handikappad och besitter någorlunda kunskaper så tror jag alla kan mer eller mindre överleva om man gör saker rätt i längden. Visst att det kan bli låga inkomster men överleva bör man kunna göra.
Men ser man till skatt i Sverige så begränsar det även stor del av möjligheten tjäna större pengar. Men finns väl enstaka som lyckas tjäna en hel del ändå. Sedan är det som alla andra områden, hur mer som börjar syssla med det hur svårare och mindre inkomster ger det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jepp. Lite enig med dej där Patrik.
Här är första inlägget på norska forumet när jag la upp min norska sajt till salu! ![]() Når noe høres ut som det er for godt til å være sant, så er det det....Synes salgspitch'n er meget overdrevet og i nærheten av useriøs. Det er ikke bare å betale domeneavgiften og så renner kronene inn. Det er et godt stykke arbeid som skal gjøres om man skal drive trafikk til denne type siter. Det er gode penger når det først begynner å flyte, men det er et stykke dertil fra å kun betale domeneavgiften.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har du länk till din tråd på det forumet? (det norska)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är på webforumet.no under köp och sälj
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag skulle inte säga att webmasters är mer skeptiska än andra. Att sitta på en domän som genererar inkomster utan några utgifter eller något jobb (och som dessutom förväntas generera inkomst även i framtiden) är som att ha en höna som värper guldägg.
Vem som helst skulle fråga sig varför personen vill sälja hönan istället för att själv ta hand om guldäggen. I annonserna framgår inte varför du vill sälja och då är det lätt att misstänka att det är något lurt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag slår två flugor i en smäll. Jag får pengar för en bra domän som jag köpt billigt och jag får en affiliate som kommer att se till att jag får pengar från samma domän löpande i framtiden! Vet inte om jag borde nämna det när jag lägger ut till salu kanske?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |