FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har ett unikt .com domännamn som jag vill registrera som mitt så att ingen kan göra .net eller andra varianter på det. Hur gör jag då?
Det räcker om de som kanske vet svarar. Spekulera kan ni göra i en annan tråd ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du kan aldrig hindra någon från att registrera de andra varianterna, det är bäst att du gör det själv. Däremot kan du registrera namnet/varumärket och därmed skydda att andra använder det.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Ja. Jag bryr mej inte om nån registrerar .se eller nån annan variant. Jag vill ha rätten att använda det själv så att ingen annan kan tvinga mej att inte använda det för att dom reggar varumärket i stället för mej.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
http://www.prv.se/sv/Kunskapscenter/...rumarkesskydd/
Notera att du kommer behöva ansöka för varje land du vill skydda namnet/varumärket i. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vill ha svart på vitt att jag får använda mitt .com domännamn i framtiden bara.
Det är i en branch där drakarna gör allt för att sänka konkurrenter och dom har råd att ställa till problem även om dom förlorar nån miljon. Så långt vill ju inte lilla jag sträcka mej inte. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har du nyreggat en .com domän är det väldigt låg sannolikhet att det i dagsläget finns registrerade trademarks. Reggas trademark senare så ska det väldigt mycket till för att de ska lyckas "ta den" via en UDRP. Det skulle va om det går att visa att du aktivt ändrar användningen av domänen för att inkräkta på bolaget efter det att bolaget fått trademark och skapat en produkt/site. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|