FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
amazon, aws. Du har dessutom free tier på microinstanserna som ligger kring 512mb minne...
irland närmst Senast redigerad av bya den 2013-08-15 klockan 22:58 Anledning: la till irland |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Du har sedan den andra extrement som DigitalOcean står för där man pressar priset fantastiskt men tullar på lite andra saker - men håller kanske bästa priserna i världen just nu på en instans just nu? De säger också att de har SSD diskar - men vad jag hör från folk som testar är IO prestandan samma som de andra större leverantörerna? Hur vet du som kund vad du får? En annan bit som man kanske vill ta i beaktning när man driftar en server är support. Som gammal räv i leken att köra internet startups - så har jag vid många gånger tullat på support och hur enkelt det bör vara att återställa backup mm men sedan vid kraschen insett hur mycket jag förlorat i det långa loppet. Tyvärr har jag varit en sådan person som många gånger fått lära mig den hårda vägen innan man riktigt förstod. ;-) Sedan finns det alltid lägen där man får tulla på saker och ta billigaste bästa - och vid läge sakta men säkert förbättra. Med IaaS-tjänster överallt idag - så känns det dock inte som man behöver det. Oftast är det inte 50 eller 100 kr i månaden för en server som är skillnaden för ens budget. IaaS leverantörer har en lång väg att gå innan det är helt lätt att jämföra priser mellan varandra. Det gäller inte bara jämförelsen för om man går tillbaka till rekommendationen av AWS ovan och ens nämna pris - så är det ingen av oss som har en aning om dolda kostnader som IOPS innebär för Yllas. Stabilitet och annat är ju andra stora faktorer man skulle vilja automatiskt kunna jämföra... Vi får alla ta åt oss. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Vill bara förtydliga mitt användande av bandbredd,
3.8 GB of 500 GB Used på 16 dagar ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Är det så han bara trycker 7 gig i månaden blir det ingen större kostnad per månad dock... I eget fall passar amazon mycket bättre än någon leverantör på hemmaplan. Har kört citycloud också, och i mitt fall har amazon en mer komplett lösning. Kan gärna ge lite feedback på citycloud. Bara skicka ett PM |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör CityNetwork på nästan alla mina projekt efter att ha scannat marknaden under flera månader innan beslut togs. För mig är det viktigt med bra support och bra skalbarhet inom samma leverantör (vill hålla min leverantörsflora så liten som möjligt). Upplever också att CN har ett starkt fundament i det de gör, de tar inte genvägar eller hastar iväg utan saker och ting görs på ett robust sätt. Men allt beror ju på vilka förutsättningar och prioriteringar man själv och ens projekt har givetvis
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|