Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tele2 "kan inte" byta mitt ipnummer

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-08-14, 14:43 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Standard Tele2 "kan inte" byta mitt ipnummer

Har tele2 som internetleverantör och har försökt få nytt IP hos dem i 3 månaders tid nu. Detta då vi blir DDoSade på hemlinan.

När jag första gångerna ringde dem och bad om nytt IP förklarade de att då vi har dynamiskt IP så kommer vi få nytt bara vi drar ut modemet och väntar 24 h. Denna process upprepade vi 2-3 gånger men vi fick inget nytt IP.

Varje gång sa telefonsupporten att vi skulle prova igen.

Sedan började attackerna lägga sig. Igår blev vi attackerade igen, och nu var droppen rågad. Jag ringde då Tele2 igen idag och bad om nytt IP och då upprepade de samma svar. Denna kille sa dock att det inte är säkert att det går efter 24h utan kan ta ett halvår eller ett helt år också.

Han svarade även att det sker automatiskt och de inte kan påverka det. "Tele 2 kan nog inget mer göra åt detta, utan det är om du skulle köpa fast IP för en extra avgift på 39 kronor i månaden, får då får du i alla fall nytt ip på det sättet" fick jag till svar.

Helt ärligt. Vad sitter det i. Kan de verkligen inte byta IP?
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017