FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hallå alla entusiaster och experter!
Det är som så att jag precis gett mig in i AdSense/Affiliate-jungeln och har en liten fråga rörande AdSense. Jag har slängt upp en sida som heter http://roligapyssel.se och för några dagar sedan ansökte jag om AdSense godkännande på sajten. Jag fick för någon dag sedan ett mail från AdSense som löd följande: Citat:
Roligapyssel har ju inget |-tecken i någon rubrik eller liknande? Är ju nästan omöjligt och kontakta AdSense-teamet då allting verkar fungera automatiskt, så nu undrar jag om någon här har liknande erfarenhet av detta. Min sajt roligapyssel.se är konstant under "granskning" och förstår inte riktigt varför, då jag inte har något konstigt på sajten och bryter vad jag vet inte mot några regler! Alla tips välkomnas! :) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kan ingenting om AdSense, men ser att du använder tecknet | i din sidtitel, så jag antar att det är det de syftar på.
Kod:
<title>Gluten & laktosfria brownies | Roligapyssel.se</title> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Visste inte att man inte fick |-tecken i sidtiteln.. Verkar skumt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
I detta fall tror jag inte att det har med sidan att göra utan själva annonsen. Du får inte ha det tecknet i själva annonsens rubrik.
Som Sara i kundtjänst skriver så står det annonsrubrik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag antar att det i denna tråd blandas ihop adsense och adwords.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Precis som Erik är inne på verkar du blanda ihop Google Adwords vilket är tjänsten där du oc alla andra annonserar via. Adsense i sin tur är tjänsten där du kan placera enheter på dina sidor som visar annonser.
Det där mailet har med andra ord inget att göra med din ansökan till Adsense om du nu gjort en sådan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Okej, jag misstänkte faktiskt det, eftersom det står adwords i mailet. Av någon anledning har jag väl i samband med att jag ansökt till adsense, råkat ansöka till adwords också. Har tidigare annonserat via adwords, så det kan hända att jag råkat göra både och denna gången.
Det är just adsense jag undrar över, och jag kan skillnaden mellan adwords och adsense ![]() Nåväl, får väl skicka in ansökan på nytt och hoppas på det bästa! Stort tack till alla som tog sig tiden och svara dock! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det hjälper inte att skicka in ansökan igen. Du får vänta på att den blir behandlad i stället.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|